ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

2023 – 2024

08/04/2024 – 12/04/2024 Δράση για το «Χαμόγελο του Παιδιού»

Εν όψει του Πάσχα, το σχολείο μας συμμετείχε από τις 08/04/2024 έως τις 12/04/2024, στη δράση συγκέντρωσης ειδών διατροφής για τον Εθελοντικό Οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού». Η συμμετοχή μας αποτελεί μία προσπάθεια να στηρίξουμε τις ανάγκες των παιδιών που διαμένουν στα σπίτια του Συλλόγου και των παιδιών και οικογενειών που λαμβάνουν υποστηριχτικές υπηρεσίες μέσω των Κέντρων Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας. Σκοπός της δράσης αυτής είναι η ενίσχυση της κοινωνικής συνείδησης και αλληλεγγύης των παιδιών μας.

Υπεύθυνη δράσης: Ταουκτσή Μαλαματή

                                              

 

2-12/04/2024 Τμήμα Ένταξης «Η φιλία είναι θησαυρός»

 Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού βιβλίου, οι μαθητές/τριες του τμήματος ένταξης διάβασαν τέσσερα βιβλία, κουβέντιασαν για το περιεχόμενό τους και δημιούργησαν ατομικές αφίσες για το βιβλίο της επιλογής τους.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ανδρεάδου Αναστασία

3/4 , 8/4 και 10/4 – Εργαστήρια  Γονέων

Με την έναρξη του σχολικού έτους 2023-2024 και στο πλαίσιο εφαρμογής των δράσεων του Συλλογικού Προγραμματισμού και της Εσωτερικής Αξιολόγησης της σχολικής μας μονάδας  στον άξονα «Ενίσχυση και Ενδυνάμωση των Σχέσεων Σχολείου- Οικογένειας» μεταξύ άλλων τέθηκε ως στόχος  βελτίωσης «Η σχέση σχολείου – οικογένειας». Για την εξυπηρέτηση του στόχου αυτού, τα μέλη της ομάδας του άξονα 5, πρότειναν  να οργανώσουν οι εκπαιδευτικοί δημιουργικά εργαστήρια, με συμμετέχοντες γονείς και μαθητές σε μια προσπάθεια να έρθουμε όλοι «πιο κοντά», να γνωριστούμε καλύτερα μεταξύ μας, αλλά κυρίως γονείς και μαθητές να εμπλακούν από κοινού στην εκπαιδευτική διαδικασία και να  μοιραστούν τα οφέλη της επικοινωνίας μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής μας κοινότητας.

Μέλη ομάδας: Γαβριηλίδου Παρθένα, Ανδρεάδου Αναστασία, Μανούσου Παναγιώτα, Μπενάζη Αθηνά, Μαραντίδου Ελένη και Τσόνα Ελένη

4/03/2024 Α τάξη  «Κατασκευή Πασχαλινής Λαμπάδας»

Στις 4 Μαρτίου, στo πλαίσιo υλοποίησης δράσεων των απογευματινών Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στις 15:00μ.μ. – 16:30μ.μ., οι μαθητές της Α’ τάξης δημοτικού μαζί με τους γονείς τους και σε συνεργασία με τους δασκάλους τους, προσέγγισαν ευχάριστα τη δράση, με έμπνευση και φαντασία δημιουργώντας παρέα όλοι μαζί όμορφες πασχαλινές λαμπάδες. Μια δραστηριότητα ψυχοπαιδαγωγικού χαρακτήρα που μικροί και μεγάλοι την απόλαυσαν ως μία επιπλέον δημιουργική σχολική δράση του 24ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ελένη Μαραντίδου, Αναστασία Χαριτούδη

 

                                                                                                       

 

 03-04-2024  Β΄1, Β΄2      Εικαστικό  Εργαστήριο Γονέων-Μαθητών

Την Τετάρτη 3 Απριλίου 2024 και ώρα 17:00 – 18:30 πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Εκδηλώσεων Εικαστικό Εργαστήριο Γονέων – Μαθητών/τριων της Β΄ τάξης  με θέμα «Εικόνες της άνοιξης».  Σε αυτό συμμετείχαν οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων της Δευτέρας τάξης  με τους γονείς τους και οι δύο εκπαιδευτικοί των τμημάτων, μαζί με την εκπαιδευτικό της Θεατρικής αγωγής. Σκοπός της δράσης ήταν να ενδυναμωθούν οι σχέσεις τόσο μεταξύ του σχολείου και των γονέων όσο των γονέων με τα παιδιά τους. Με φαντασία και δημιουργικότητα όλοι οι μαθητές/τριες ζωγράφισαν πολύ όμορφες πάνινες τσάντες, που χάρισαν στους γονείς τους. Αντίστοιχα οι γονείς διακόσμησαν λευκά μπλουζάκια που δώρισαν στα παιδιά τους. Μικροί και μεγάλοι πέρασαν ένα ευχάριστο απόγευμα.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί : Γαβριηλίδου Παρθένα, Τσόνα Ελένη, Χουλίδης Κυριάκος

               

 10-04-2024  Γ1  Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής Γονέων-Μαθητών/τριών

Την Τετάρτη 10 Απριλίου 2024 στις 18:00 με 20:00, πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου μας, Εργαστήριο Δημιουργικής γραφής Γονέων-Μαθητών/τριών του Γ1 τμήματος. Σκοπός της δράσης ήταν να ενδυναμωθούν οι σχέσεις τόσο μεταξύ του σχολείου και των γονέων όσο των γονέων με τα παιδιά τους. Συνεργάστηκαν ανά ομάδες και έγραψαν υπέροχα κείμενα, χρησιμοποιώντας αγαπημένους/ες ήρωες/ίδες, κυβάκια για ιστορίες και αγαπημένα αντικείμενα, ζωγράφισαν εικόνες για το κείμενό τους, το παρουσίασαν, δημιούργησαν μια ομαδική αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου και έπαιξαν παντομίμα με βιβλία του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και του Ντεντέκτιβ Κλουζ! Με πολλή φαντασία, δημιουργική διάθεση, κέφι, μπόλικη μαγική χρυσόσκονη μικροί και μεγάλοι περάσαμε ένα υπέροχο, ευχάριστο, ξένοιαστο απόγευμα!

«Άσε με να διαβάσω ιστορίες, για να ανακαλύψω πόσο αληθινά γράφουν οι συγγραφείς. Άσε με να συζητήσω ιστορίες, για να μάθω τα μυστικά της δημιουργίας τους. Άσε με να γράψω ιστορίες, για να μεγαλώσω και να ωριμάσω στη γραφή. Άσε με να μοιραστώ τις ιστορίες με άλλους και να απολαύσω την ευχαρίστηση της συγγραφής» (Terry, 1987).

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Καρβουνίδου Ελευθερία

8-4-2024 Δ1 Παραδοσιακό εργαστήρι με την συμμετοχή μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών

Η  υπεύθυνη εκπαιδευτικός του Δ1 τμήματος Φωστηροπούλου Ειρήνη σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό θεατρικής αγωγής του σχολείου Τσόνα Ελένη διοργάνωσαν και υλοποίησαν παραδοσιακό εργαστήρι στις 8-4-2024 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου.Το εργαστήριο αφορούσε έθιμα του Λαζάρου. Συγκεκριμένα, αφού διαβάστηκαν κείμενα από τους μαθητές/τριες για τα έθιμα του Λαζάρου και τον συμβολισμό που έχουν τα Λαζαράκια, ακούστηκαν τα κάλαντα του Λαζάρου. Στη συνέχεια, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί έφτιαξαν παραδοσιακά Λαζαράκια.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Φωστηροπούλου Ειρήνη, Τσόνα Ελένη

 

 03-04-2024  Ε΄1, Ε΄2  –    Εικαστικό   Εργαστήριο Γονέων-Μαθητών

Την Τετάρτη 3 Απριλίου 2024 και ώρα 18:00 – 20:00 πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Διδασκαλίας 6 Εικαστικό Εργαστήριο Γονέων – Μαθητών/τριων της Ε΄ τάξης  με θέμα «Κατασκευή γυάλινου φαναριού». Σε αυτό συμμετείχαν οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων της Πέμπτης τάξης  με τους γονείς τους και οι δύο εκπαιδευτικοί των τμημάτων. Σκοπός της δράσης ήταν να ενδυναμωθούν οι σχέσεις τόσο μεταξύ του σχολείου και των γονέων όσο των γονέων με τα παιδιά τους. Με φαντασία και δημιουργικότητα όλοι έφτιαξαν πολύ όμορφες κατασκευές και πέρασαν ένα ευχάριστο απόγευμα.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικού : Καραπιπέρη Μαρία, Παπαδοπούλου Ελένη

21  και 22 Μαρτίου Ε΄1 , Ε΄2, Γ΄1 ,Γ΄2    Γιορτή 25ης Μαρτίου

Οι μαθητές των τμημάτων Ε΄1 , Ε΄2 , Γ΄1 και Γ΄2  ετοίμασαν τη γιορτή  για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου και την παρουσίασαν την Πέμπτη  21/03 στους μαθητές των Δ΄ και ΣΤ΄ τάξεων και την Παρασκευή 22/03 στους μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων. Η γιορτή περιλάμβανε θεατρικά δρώμενα για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, το παιδομάζωμα, τους ήρωες της Επανάστασης, τον Ρήγα Φεραίο, τους Κλέφτες και Αρματολούς, τη Φιλική Εταιρεία, το Μεσολόγγι, τους Τούρκους και τους Ραγιάδες και την Απελευθέρωση της Ελλάδας. Τα παιδιά επίσης τραγούδησαν με τη συνοδεία του μουσικού του σχολείου τα τραγούδια «Τα κλεφτόπουλα», «Το Φλάμπουρο», «Θούριος», «Να ‘τανε το 21», ενώ η γιορτή ξεκίνησε με το «Υπερμάχω» και τελείωσε με τον Εθνικό Ύμνο. Σε όλη τη διάρκεια της γιορτής προβάλλονταν παρουσιάσεις με εικόνες και πίνακες ζωγραφικής  που αφορούσαν τις αντίστοιχες θεματικές. Τα παιδιά ντυμένα με στολές από το βεστιάριο του σχολείου, κατάφεραν να μας μεταφέρουν στο κλίμα της διπλής γιορτής, δίνοντας τον καλύτερο εαυτό τους.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Καραπιπέρη Μαρία, Καρβουνίδου Ελευθερία, Παπαδοπούλου Ελένη, Σεμερτζίδης Γιώργος, Φοινικιανάκη Ολυμπία

Συνεργαζόμενος εκπαιδευτικός : Φωστηροπούλου Ειρήνη

 

Φεβρουάριος- Μάρτιος Εκπαιδευτική Δράση με θέμα «Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο

Την Παρασκευή 09/02/24 οι μαθητές των Ε ΄και Στ τάξης και στο διάστημα από 18 έως 30 Μαρτίου οι μαθητές των Γ΄ και Δ΄ τάξεων συμμετείχαν σε εκπαιδευτική δράση με θέμα την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ασφαλούς διαδικτύου. Οι μαθητές έπαιξαν σε ομάδες ένα επιτραπέζιο παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας. Το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί και αποτελεί αποτέλεσμα συνεργασίας της ομάδας Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, με το Θεσμοθετημένο Εργαστήριο AETMALab και του ΙΜΤΜsc του Τμήματος Πληροφορικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος με σκοπό την ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών για την αναγνώριση και αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών στο Διαδίκτυο. Την ημέρα εκείνη, επισκέφτηκαν το σχολείο ο κ. Ιωάννης Καζανίδης  επίκουρος καθηγητής του τμήματος Πληροφορικής  του ΔΙ.ΠΑ.Ε με τον κ. Καπάκη Χαράλαμπο, φοιτητή του τμήματος με σκοπό τη συμβολή τους στην εκπαιδευτική δράση. Οι μαθητές πέρασαν ευχάριστες ώρες παιχνιδιού και έμαθαν για τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο αλλά και ποια είναι η ορθή συμπεριφορά από μέρους τους για να διαφυλάξουν τους εαυτούς τους.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί : Αντωνίου Θάνος,  Καραπιπέρη Μαρία, Μιχαήλ Αικατερίνη, Παπαδοπούλου Ελένη, Τσιρώνη Χρύσα

Συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί:  Αθιανάς Κων/νος, Καρβουνίδου Ελευθερία, Λιθοξόος Θεόδωρος, Φοινικιανάκη Ολυμπία, Φωστηροπούλου Ειρήνη

 

13/3 και 27/3   Γ΄, Δ΄ και Ε΄ Τάξη   Εργαστήριο  Ανακύκλωσης

Την Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024 και την Τετάρτη 27/3 και ώρα 18:00-20:30, πραγματοποιήθηκαν στην Αίθουσα Εκδηλώσεων και στην αίθουσα Διδασκαλίας 4 του σχολείου μας Διαδραστικά Εργαστήρια με θέμα την ανακύκλωση. Η δράση στις 13/3  απευθυνόταν σε μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης και στις 27/3 σε μαθητές/τριες της Δ΄ και Ε΄ τάξης. Τα Εργαστήρια είχαν δύο μέρη : ένα ενημερωτικό και ένα βιωματικό. Όσον αφορά την ενημέρωση πάνω σε  ποικίλα θέματα ανακύκλωσης, έγινε προβολή παρουσίασης από την κ. Μανουηλίδου Μορφούλα, όπου αναδείχτηκαν τα οφέλη της ανακύκλωσης, έγινε αναφορά στα ανακυκλώσιμα υλικά καθώς και στα συχνά λάθη που κάνουμε όταν ανακυκλώνουμε. Στη συνέχεια, έγινε από την κ. Καραπιπέρη Μαρία, παρουσίαση της πλατφόρμας Followgreen του Δήμου Καβάλας και αναφερθήκαμε στον «Μαραθώνιο Ανακύκλωσης» στον οποίο συμμετέχει και το σχολείο μας. Εξηγήσαμε τον τρόπο εγγραφής/εισόδου στην πλατφόρμα, τον τρόπο συγκέντρωσης και εξαγοράς πόντων καθώς και πώς μπορούμε να χαρίσουμε πόντους στο σχολείο μας, έτσι ώστε να το βοηθήσουμε να κερδίσει την ανταμοιβή από τον Δήμο Καβάλας στο τέλος της χρονιάς. Έγινε παρουσίαση για τον τρόπο αξιοποίησης των ανακυκλώσιμων υλικών δημιουργικά, κάνοντας κατασκευές και ακολούθησε ένα μικρό θεατρικό δρώμενο και ένα τραγούδι για την  Ανακύκλωση. Επιπλέον τα παιδιά των τάξεων Δ΄ και Ε΄ μαζί με τους γονείς τους συμμετείχαν και σε ένα διαδραστικό κουίζ (Kahoot) κάνοντας έτσι έλεγχο των γνώσεων τους πάνω στην ανακύκλωση με διασκεδαστικό τρόπο.

Στο δεύτερο μέρος των Εργαστηρίων, παιδιά και γονείς συνεργάστηκαν και με την καθοδήγηση και τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, κατασκεύασαν κοσμήματα από πλαστικά μπουκάλια χρησιμοποιώντας τα υλικά που είχαν φέρει μαζί τους. Με κέφι και φαντασία έφτιαξαν όλοι πολύ όμορφες δημιουργίες ανακαλύπτοντας έτσι έναν νέο τρόπο αξιοποίησης των πλαστικών μπουκαλιών. Στο τέλος αποχώρησαν λαμβάνοντας τη Βεβαίωση Συμμετοχής τους στο Εργαστήριο.

Υπεύθυνες  εκπαιδευτικοί: Καραπιπέρη Μαρία , Μανουηλίδου Μορφούλα      

04 – 08/03/2024 «Σχολική Ειρήνη»

Η εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου μας από τη Δευτέρα 4 Μαρτίου έως και την Παρασκευή 8 Μαρτίου, σύμφωνα και με την εγκύκλιο του Υπουργείου, πραγματοποίησε διαθεματικές δράσεις για τον εορτασμό της «Σχολικής Ειρήνης» δίνοντας έμφαση στην έννοια «της φιλίας». Στόχος των δράσεων ήταν οι μαθητές/τριες μέσα από προβολή βίντεο, συζητήσεις, θεατρικά δρώμενα , ανάγνωση βιβλίων, εικαστικές δημιουργίες, αθλητικές δραστηριότητες και τραγούδια να  κατανοήσουν ότι οι φίλοι κάνουν πολύχρωμη τη ζωή μας και είναι πολύτιμοι σαν θησαυρός. Έτσι φιλοτέχνησαν και στόλισαν το σχολείο με «τα σημαιάκια της Φιλίας» γράφοντας ποιήματα, παροιμίες, ακροστιχίδες και μαντινάδες βάζοντας μια διαφορετική πινελιά. Κλείνοντας την εβδομάδα οι μαθητές/τριες των Α και Β τάξεων τραγούδησαν «το τραγούδι της φιλίας» και χειροκροτήθηκαν από τους συμμαθητές τους.

Υπεύθυνη εκπ/κός Σχολικής Ειρήνης Γαβριηλίδου Παρθένα

                                                                                                 

Δράσεις που υλοποιήθηκαν στα τμήματα του σχολείου

Α’1: α) Ανάγνωση του παραμυθιού «Φεγγαροσκεπαστής» και συζήτηση για της αξίες ζωής όπως Φιλία, Αγάπη, Ειρήνη.

β) Κατασκευή αφίσας με αποτυπώματα από τις παλάμες των μαθητών/τριών, μέσα στις οποίες έγραψαν ειρηνικά, φιλικά μηνύματα. Επίσης χώρισαν σε δύο στήλες τις πράξεις που είναι σωστές να κάνουν με τα χέρια τους και ποιες είναι λάθος που πρέπει να αποφεύγουν.        

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μαραντίδου Ελένη

 

Α’2: Χρησιμοποιήθηκαν οπτικοακουστικά μέσα όπως βίντεο, ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων και παραμυθιών, δραστηριότητες ζωγραφικής με απώτερο σκοπό τη δημιουργία αισθήματος ευθύνης στα παιδιά για την προάσπιση της ειρήνης. Στο πλαίσιο της Σχολικής Ειρήνης, οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν 3 ταινίες μικρού μήκους (“Erst Christmas Ad 2018: What would Christmas be without love?”, “Bullying, disabled boy turns playground bullies into friends. Animated Short Film “lan””, “Protect Yourself Rules – Bullying”), ενώ, επιπλέον, διαβάστηκαν 4 παραμύθια υπέρ της Σχολικής Ειρήνης («Τα κίτρινα καπέλα», «Λίνα», «Η σκάλα της αγάπης», «Του σκοινιού τα μανταλάκια»). Τέλος, οι μαθητές/τριες μαζί με τη δασκάλα τους δημιούργησαν χειροτεχνίες οι οποίες περιείχαν ευγενικές  λέξεις που παραπέμπουν στην ανθρώπινη αλληλεγγύη και στην ειρήνη. Αργότερα, ο/η κάθε μαθητής/τρια με τη βοήθεια της δασκάλας έφτιαξε το δικό του βαζάκι με τα γλυκά του λογάκια που συμβολίζονταν με καραμέλες.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αναστασία Χαριτούδη

 

Α’1 – Α’2: Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της Σχολικής Ειρήνης, οι μαθητές των Α1 και Α2 τμημάτων δραματοποίησαν, έπαιξαν και τραγούδησαν το τραγούδι «’Έλα να παίξουμε» προβάλλοντας τη σημασία και την αξία της Φιλίας.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Καρακασίδου Σταυρούλα

 

Α’1 – Α’2: Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν τα παρακάτω βίντεο:

α)  Όλιβερ Μπάτον

Τον Όλιβερ Μπάτον τον φώναζαν φλούφλη. Δεν του άρεσε να κάνει πράγματα που έκαναν τα άλλα αγόρια. Αντίθετα, του άρεσε να κάνει βόλτες στο δάσος και να πηδάει σκοινάκι. Του άρεσε να διαβάζει βιβλία και να ζωγραφίζει.

β)  Τα χέρια δε κτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε

Τι μπορεί να κάνει ένα χέρι όταν είναι λυπημένο; Υπάρχουν πολύχρωμα χέρια; Και αν ναι πως αποκτούν τα χρώματά τους; Ένα παραμύθι με χέρια που… αγγίζουν το φαινόμενο της βίας… δίνουν απλόχερα την αγάπη τους και… ανοίγουν πολλά παράθυρα στη χρωματιστή πλευρά της ζωής.

Αφού κουβέντιασαν  επί του θέματος, τα παιδιά  χρωμάτισαν την  παρακάτω εργασία:

Το μικρό βιβλίο των καλών τρόπων

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Πασχαλίδου Καλλιόπη

 

Α’1–Α’2: Στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής πραγματοποιήθηκε αφήγηση των παραμυθιών «Πώς να είσαι λιοντάρι» και «Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή», τα οποία διαπραγματεύονται θέματα σχετικά με τη φιλία, τη διαφορετικότητα και «Το κουράγιο και τη δύναμη να είσαι απλά ο εαυτός σου». Σκοπός της αφήγησης είναι να καλλιεργηθεί η ψυχική και η συναισθηματική ενδυνάμωση των παιδιών, να είναι σε θέση να δημιουργούν φιλίες και να αποδέχονται το διαφορετικό αλλά, κυρίως, τον εαυτό τους. Ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση και διερεύνηση των ερωτημάτων και των αποριών που προέκυψαν. Οι μαθητές/τριες μπήκαν σε «ρόλους» και στη θέση των πρωταγωνιστών, δραματοποίησαν τις ιστορίες, με σκοπό την όξυνση και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης. Τέλος, ολοκλήρωσαν τη δραστηριότητα με ζωγραφική και αποτύπωση σημαντικών στιγμιότυπων που έκαναν εντύπωση στα παιδιά κατά τη διάρκεια της αφήγησης.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ελένη Τσόνα

Β’1 – Β’2:Καθόλη τη διάρκεια της εβδομάδας οι μαθητές της Β τάξης του Σχολείου μας, στο πλαίσιο του εορτασμού της σχολικής ειρήνης, συζήτησαν εκτενώς την προσφορά της φιλίας στη ζωή μας και υλοποίησαν ποικιλία δράσεων για να μεταδώσουν την αξία της φιλίας και την σημασία της σχολικής ειρήνης. Έτσι φιλοτέχνησαν σημαιάκια για τον στολισμό του σχολείου με μηνύματα για την φιλία, δημιούργησαν βραχιόλια που μοιράστηκαν με τους φίλους τους, έφτιαξαν «το πάπλωμα της φιλίας» έγραψαν ποιήματα και τα στόλισαν με ζωγραφιές, δημιουργώντας μοναδικές αφίσες. Στην τάξη προβλήθηκαν ταινίες μικρού μήκους με θέμα την φιλία και πραγματοποιήθηκε διάλογος για τις αρετές της φιλίας και την σπουδαιότητά της στην ζωή μας. Σε συνεργασία με την εκπ/κό εικαστικών κ. Γιαπουτζή Ραφαέλλα έφτιαξαν κολλάζ με θέμα «Οι φίλοι είναι για πάντα». Η εβδομάδα έκλεισε με τη υπέροχη μελωδία του ακορντεόν του μουσικού μας Σεμερτζίδη Γιώργου που συνόδευσε τους μαθητές μας στο τραγούδι «Ελάτε να γίνουμε φίλοι».

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Γαβριηλίδου Παρθένα, Χουλίδης Κυριάκος

 

Γ’1: Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας του εορτασμού της σχολικής ειρήνης στο σχολείο μας, οι μαθητές/τριες του Γ1 έπαιξαν δύο παιχνίδια συνεργασίας, το «Οδήγησε τον τυφλό» και τον «Καθρέφτη» με σκοπό να συνεργαστούν και να βιώσουν  τη χαρά μέσα από τη συνεργασία και την αλληλεπίδραση. Παρακολούθησαν την ταινία μικρού μήκους «Η φάλαινα και το παγόβουνο» και διάβασαν το βιβλίο «Ο μικρός δράκος Καρύδας-Η σχολική γιορτή». Συζήτησαν για το περιεχόμενό τους και εστίασαν στις πράξεις  και στις συμπεριφορές που γίνονται μεταξύ των φίλων, καθώς και για τον πρωταρχικό ρόλο που διαδραματίζει η  φιλία στη ζωή μας. Τέλος, δημιούργησαν όπως όλο το σχολείο, τα υπέροχα σημαιάκια της φιλίας που θα κοσμούν τους διαδρόμους.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός Καρβουνίδου Ελευθερία

 

Γ’1: Οι μαθητές/τριες με αφορμή το βίντεο  που παρακολούθησαν : «Η φιλία των λαών- Ειρήνη και Πόλεμος» συζήτησαν για τα οφέλη και τις συμφορές που αυτά επιφέρουν. Είδαν, επίσης, πίνακες διασήμων ζωγράφων με θέμα τη φιλία και άφησαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους ελεύθερη, ώστε να δημιουργήσουν τα δικά τους εικαστικά έργα με θέμα: «Η φιλία των λαών».

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Θεοτόκη Φανή

 

Γ’2: Κατασκευή κολλάζ με θέμα τη φιλία και συζήτηση με τους/τις μαθητές/τριες για τα χαρακτηριστικά ενός καλού φίλου.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Φοινικιανάκη Ολυμπία

 

Δ’1: Οι μαθητές του Δ1 τμήματος με αφορμή την εβδομάδα εκδηλώσεων για τη διασφάλιση της σχολικής ειρήνης, αφού προηγήθηκε συζήτηση και ενημέρωση των μαθητών από την εκπαιδευτικό, έπαιξαν θεατρικά παιχνίδια συνεργασίας και φιλίας (καθρέφτης, γλύπτης, οδηγός) και παιχνίδια ρόλων στην αίθουσα εκδηλώσεων. Στόχος των συγκεκριμένων παιχνιδιών είναι η ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων και η πρόκληση ενσυναίσθησης. Τέλος, οι μαθητές πραγματοποίησαν εικαστικές δημιουργίες (σημαιάκια) με θέμα τη φιλία, όπου μεταξύ άλλων κλήθηκαν να περιγράψουν έναν φίλο τους ή να αναφέρουν τι τους αρέσει να κάνουν με τους φίλους τους.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Φωστηροπούλου Ειρήνη

Δ’2: Οι μαθητές του Δ2 τμήματος του  Σχολείου μας, συζήτησαν για την αξία  της φιλίας στη ζωή μας και υλοποίησαν δράσεις. Έτσι κατασκεύασαν σημαιάκια για τον στολισμό του σχολείου, όπου περιέγραψαν έναν φίλο τους ή έγραψαν μηνύματα για τη φιλία. Επίσης,  στην τάξη προβλήθηκαν ταινίες μικρού μήκους με θέμα την φιλία και ακολούθησε συζήτηση για τις αρετές της φιλίας και την σπουδαιότητά της στην ζωή μας.

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Λιθοξόος Θεόδωρος

 

Δ’2: Η γυμνάστρια Θεοτόκη Φωτεινή  πρόβαλε βίντεο στους/στις μαθητές/τριες του τμήματος Δ’2 με θέμα: «Η φιλία των λαών- Ειρήνη και Πόλεμος» ως εφόρμηση για  να ξεκινήσει η συζήτηση για τα οφέλη και τις συμφορές που αυτά επιφέρουν. Είδαν  επίσης, πίνακες διασήμων ζωγράφων με θέμα τη φιλία και δημιούργησαν τα δικά τους εικαστικά έργα με θέμα «Η φιλία των λαών».

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Θεοτόκη Φωτεινή

 

Δ’1 – Δ’2 – Ε’1 – Ε’2: Στη Δ  τάξη και στα δυο τμήματα της Ε τάξης προβλήθηκε  η ιστορία :

«ΤΟ ΑΠΑΤΗΛΟ ΟΝΕ

“THE FAKE DREAM”

Μια ιστορία που δημιουργήθηκε με αφορμή τη συμμετοχή  του σχολείου μας σε πρόγραμμα ΕRASMUS  με θέμα την ασφάλεια στο διαδίκτυο, με εικονογράφηση από τους μαθητές και κείμενο της κ. Πασχαλίδου Καλλιόπης.                      

Η   ιστορία παρουσιάστηκε στα  Ελληνικά  και στα Αγγλικά.

Λέξεις όπως: Εκφοβισμός, Διασυρμός, Σεβασμός, Ασφάλεια, Βία,  Διαφορετικότητα,  Ανεκτικότητα, αναγνωρίστηκαν και αναλύθηκαν από τους μαθητές.

Συνθήματα όπως: «Μιλώ δε Σωπαίνω», «Δε Συγκαλύπτω, Αποκαλύπτω»,  «Σέβομαι και Αγαπώ», «Είμαστε όλοι Διαφορετικοί, Είμαστε όλοι Όμορφοι», ειπώθηκαν ξανά και ξανά, με σκοπό να χαραχθούν στη μνήμη των παιδιών και να γίνουν συνείδηση.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Πασχαλίδου Καλλιόπη

 

Ε’2: Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού πραγματοποιήθηκε η αφήγηση του παραμυθιού «Η Μόνα σε καινούριο σχολείο» που αναφέρεται στη συναισθηματική κατάσταση παιδιών που δέχονται εκφοβισμό, αλλά και την αντιμετώπιση του φαινομένου. Σε συνδυασμό με την προβολή βίντεο που ακολούθησε, τα παιδιά προβληματίστηκαν, μπήκαν στη θέση των ηρώων, αναπτύσσοντας έτσι την ενσυναίσθηση. Σκοπός της δράσης ήταν τα παιδιά να αποδέχονται το διαφορετικό, και να αντιληφθούν την μεγάλη επίδραση που μπορεί να έχουν τα λόγια και οι πράξεις στον ψυχισμό τους. Στη συνέχεια σε μεγάλο χαρτί του μέτρου ζωγράφισαν δύο ανθρώπους  στον έναν έγραψαν άσχημα και προσβλητικά λόγια και στον άλλον ωραία. Έτσι αντιλήφθηκαν πιο παραστατικά τις επιπτώσεις του εκφοβισμού, αλλά και της επιβράβευσης.

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Καραπιπέρη Μαρία

ΣΤ’1 – ΣΤ’2: Οι μαθητές/τριες, επ’ αφορμή του λογοτεχνικού βιβλίου «Του σχοινιού τα μανταλάκια» συζήτησαν και αντάλλαξαν απόψεις για τη σημασία της φιλίας. Επιπλέον, εργάστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν τα δικά τους ομαδικά κόμικς με θέμα τις φιλικές σχέσεις.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθιανάς Κωνσταντίνος, Τσιρώνη Χρύσα,  Αντωνίου Θάνος.

 

ΣΤ’1 – ΣΤ’2: Οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών γερμανικής, γαλλικής και αγγλικής γλώσσας έγραψαν λέξεις και φράσεις που έχουν σχέση με τη φιλία και τις τοποθέτησαν  στο «Περιστέρι της Ειρήνης».

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Κυρτλιώτου Αναστασίας, Κομήτη Ευαγγελίας και Μιχαήλ Αικατερίνη

 

Τμήμα Ένταξης: Η κα Ανδρεάδου Αναστασία πραγματοποίησε  ανάγνωση του παραμυθιού «Τα μανταλάκια της φιλίας»  και συζήτηση για την έννοια της φιλίας.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ανδρεάδου Αναστασία

 

8/03/2024  «Εκδήλωση των τμημάτων Γαλλικών»

Την Πέμπτη 8 Μαρτίου 2024, οι μαθητές των τμημάτων Γαλλικής της Ε’ και ΣΤ’ τάξης είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε εκδήλωση με θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες που φέτος γίνονται στο Παρίσι.

Συντονιστές της δράσης ήταν μέλη του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης, καθώς και καθηγητές της Γαλλικής Γλώσσας του νομού μας.Οι μαθητές του σχολείου μας, με την καθοδήγηση Γάλλου ειδικού, κατανόησαν, απήγγειλαν και δραματοποίησαν ποιήματα στη γαλλική γλώσσα με χιούμορ και πολύ συναίσθημα.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Κομήτη  Ευαγγελία

                                                       

 

 

05/03/2024 – 12/03/2024  και 14/03/2024  «Πρόγραμμα πρόληψης ατυχημάτων και πρώτες βοήθειες για παιδιά»

Την Τρίτη 05/03/2024, οι μαθητές των τμημάτων Β1, Β2, Γ1, Γ2, την Τρίτη 12/03/2024 οι μαθητές των τμημάτων ΣΤ1,ΣΤ2 και την Πέμπτη 14/03/2024 οι μαθητές των τμημάτων Ε1,Ε2 παρακολούθησαν το πρόγραμμα πρόληψης ατυχημάτων το οποίο υλοποίησαν οι εκπαιδευτές διασώστες του ΕΚΑΒ Καβάλας. Σκοπός του προγράμματος ήταν η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την πρόληψη των ατυχημάτων τόσο στα πλαίσια του σχολείου όσο και του σπιτιού. Η δράση, διάρκειας μίας ώρας, υλοποιήθηκε στο σχολείο σε συνεργασία με τους δασκάλους και τους εκπαιδευτές διασώστες του ΕΚΑΒ Καβάλας.

Υπεύθυνη προγράμματος: Ταουκτσή Μαλαματή

06/02/2024  και 07/02/2024 –  Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφική αγωγή»

Την Τρίτη 06/02/2024 στα Α2,Δ1,Δ2 τμήματα και την Τετάρτη, 07/02/2024 στα Α1,Β1,Β2,Γ1,Γ2 τμήματα αντίστοιχα, υλοποιήθηκε το πρόγραμμα «Διατροφική αγωγή» σε συνεργασία με το Κέντρο Υγείας Καβάλας. Σκοπός του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του μαθητικού πληθυσμού σε θέματα υγιεινής διατροφής και φυσικής άσκησης. Η δράση, διάρκειας μίας ώρας, πραγματοποιήθηκε στα τμήματα σε συνεργασία με τους δασκάλους και το Κέντρο Υγείας Καβάλας.

Υπεύθυνη Προγράμματος: Ταουκτσή Μαλαματή     

                                                                                             

1/2 και 7/2  Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην ψηφιακή πλατφόρμα Artutor

Την Πέμπτη 1/2 και την Τετάρτη 7/2 υλοποιήθηκαν επιμορφωτικά εργαστήρια εκπαιδευτικών ΠΕ70 και ειδικοτήτων, που εστίαζαν στην ψηφιακή πλατφόρμα επαυξημένης πραγματικότητας Artutor και στις δυνατότητες χρήσης της στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σκοπός ήταν να εξασκηθούν οι συμμετέχοντες στη δημιουργία των δικών τους επαυξήσεων στα έντυπα σχολικά βιβλία μέσω της πλατφόρμας, ώστε να αποτελέσει ένα ακόμα εργαλείο στη διδασκαλία τους.

Επιμορφωτές εκπαιδευτικοί : Καραπιπέρη Μαρία, Παπαδοπούλου Ελένη , Τσιρώνη Χρύσα

25/1 και 5/2    Εργαστήριο Επιμόρφωσης γονέων  με θέμα  «Χρήση της ασύγχρονης πλατφόρμας e me»

Την Πέμπτη 25/1/2024 και τη Δευτέρα 5/2/2024 υλοποιήθηκαν Εργαστήρια Επιμόρφωσης Γονέων των μαθητών της Α΄ τάξης με σκοπό την εξοικείωσή τους με το περιβάλλον της πλατφόρμας e me, ώστε να υποστηρίζουν το παιδί τους στη χρήση και αξιοποίησή της. Η χρήση της πλατφόρμας εντάσσεται στο πνεύμα της γενικότερης χρήσης ψηφιακών μέσων τόσο στην  εκπαίδευση όσο και στην καθημερινή ζωή. Τα εργαστήρια πραγματοποιήθηκαν και προς την υποστήριξη της πολιτικής που ακολουθεί το σχολείο για τη χρήση της πλατφόρμας για λόγους διδακτικούς, αλλά και επικοινωνίας μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών.

Επιμορφωτές εκπαιδευτικοί : Αντωνίου Θάνος,  Καραπιπέρη Μαρία, Μιχαήλ Κατερίνα, Παπαδοπούλου Ελένη, Τσιρώνη Χρύσα

 

                                                                                                                  

 

21-22/12/2023   «Χριστουγεννιάτικη γιορτή»

Την Πέμπτη 21/12 και την Παρασκευή 22/12 οι μαθητές της Α και Β τάξης τoυ σχολείου μας, μέσα από θεατρικά δρώμενα και χριστουγεννιάτικα τραγούδια μετέφεραν στους συμμαθητές τους το χαρμόσυνο μήνυμα των Χριστουγέννων. Η Α1 τάξη μας μετέφερε στην φάτνη της Βηθλεέμ, αναπαριστώντας την γέννηση του μικρού Χριστού, ενώ οι μαθητές της Β τάξης μας πρόσφεραν άπλετο γέλιο, απλώνοντας την «Μπουγάδα του Αι-Βασίλη» και ταξιδεύοντάς μας σε όλες τις ηπείρους της γης. Η γιορτή πλαισιώθηκε με χριστουγεννιάτικα τραγούδια από τους μαθητές της Α2 τάξης.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Γαβριηλίδου Παρθένα, Χουλίδης Κυριάκος, Χαριτούδη Αναστασία, Μαραντίδου Ελένη, Σεμερτζίδης Γεώργιος, Φωστηροπούλου Ειρήνη

 

                                

27/10/2023. Δ1, Δ2, ΣΤ1, ΣΤ2 «Εκδήλωση για τη γιορτή της σημαίας και την επέτειο του «ΟΧΙ»

 Την παραμονή της επετείου του «ΟΧΙ», στις 27 Οκτωβρίου γιορτάζεται και τιμάται η ελληνική σημαία. Η σημαία –ως εθνικό μας έμβλημα- συμβολίζει την Ελλάδα με τους αγώνες για εθνική ανεξαρτησία, κυριαρχία και ελευθερία.

Οι μαθητές της Δ’ και ΣΤ’ τάξης  μέσα από αφηγήσεις, ποιήματα, θεατρικά δρώμενα, τραγούδια και χορό έκαναν ένα αφιέρωμα στην ελληνική σημαία, παρουσίασαν γεγονότα και τίμησαν τους ήρωες και τις ηρωίδες του 40 που αγωνίστηκαν με ηρωισμό για την πατρίδα τους. Πραγματοποιήθηκαν  δύο εκδηλώσεις, την Πέμπτη 26/10 και την Παρασκευή 27/10, που απευθύνονταν στους μαθητές του σχολείου.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθιανάς Κωνσταντίνος, Λιθοξόος Θεόδωρος, Τσιρώνη Χρύσα, Φωστηροπούλου Ειρήνη, Σεμερτζίδης Γεώργιος (μουσικός), Αντωνίου Αθανάσιος (παράλληλης στήριξης), Τσόνα Ελένη (θεατρικής αγωγής)

 

                                                

 

10/10/2023 – Άσκηση Σεισμού

Την Τρίτη 10/10/2023 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία, η πρώτη άσκηση σεισμού στο πλαίσιο Σχεδίου Ενεργειών για τη διαχείριση του σεισμικού κινδύνου. Στόχος της άσκησης ήταν να εκπαιδευτούν μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί ώστε να ενεργούν σύμφωνα με το Σχέδιο Εκκένωσης του σχολικού κτηρίου και να μπορούν να οδηγηθούν με ασφάλεια στο χώρο συγκέντρωσης ( γήπεδο ποδοσφαίρου).Η άσκηση θα επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, όπως προβλέπεται από το Μνημόνιο Ενεργειών του Σχολείου.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Καρακασίδου Σταυρούλα

 

dav

02/10/2023- «10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού»

Τη Δευτέρα 02/10/2023 , στο πλαίσιο του εορτασμού της «10ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού με σύνθημα «Η Κίνηση δίνει Ζωή», στο σχολείο μας υλοποιήθηκαν αθλητικές δραστηριότητες, εικαστικές δημιουργίες και προβολή βίντεο προκειμένου να αναδειχθεί η θεμελιώδης σημασία της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και την ευημερία του ατόμου. Μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν με χαρά και ενθουσιασμό .

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Θεοτόκη Φανή , Καρακασίδου Σταυρούλα

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ

«10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2023»

Δευτέρα 02/10/2023

8:15 – 9:40

Α’+Β’+Γ’ τάξεις: Αθλητικές δραστηριότητες στο γήπεδο μπάσκετ (περπάτημα τρενάκι, αγαλματάκια, μπάλα και πιατίνι, σκυταλοδρομία με στεφάνια) υπό την καθοδήγηση της κας Καρακασίδου σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της 1ης και 2ης ώρας.

Δ’+Ε’+ΣΤ’  τάξεις: Προβολή βίντεο για την Ημέρα Σχολικού αθλητισμού με σύνθημα «Η Κίνηση δίνει Ζωή» στην αίθουσα εκδηλώσεων υπό την επίβλεψη της κας Θεοτόκη.

   

9:40 – 10:00

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

10:00 – 11:30

Α’+Β’+Γ’ τάξεις: Εικαστικές δημιουργίες (αφίσες, κολλάζ, ζωγραφιές, κατασκευές) με τον/την εκπαιδευτικό της 3ης και 4ης ώρας μέσα στην τάξη.

Δ’+Ε’+ΣΤ’  τάξεις: Αθλητικές δραστηριότητες στο γήπεδο ποδοσφαίρου (αλυσίδα, χόκεϋ, σκυταλοδρομία με μπάλα ποδοσφαίρου, παιχνίδι στόχου, ποδόσφαιρο ΣΤ’1-ΣΤ’2, Ε’1-Ε’2) υπό την καθοδήγηση της κας Καρακασίδου και της κας Θεοτόκη και υπό την επίβλεψη  των εκπαιδευτικών της 3ης και 4ης ώρας.                                                       

 

11:30 – 11:45

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

11:45 – 12:25

Α’+Β’ τάξεις: Προβολή βίντεο στην αίθουσα εκδηλώσεων και

Γ’ τάξη: Προβολή βίντεο στην αίθουσα διδασκαλίας

Δ’+Ε’+ΣΤ’ τάξεις: Εικαστικές δημιουργίες μέσα στην τάξη (αφίσες, κολλάζ, ζωγραφιές, κατασκευές).

12:25 – 12:35

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

12:35 – 13:15

Α’+Β’+Γ’ τάξεις: Παιχνίδι στην τάξη (Παντομίμα – «Ποιο άθλημα μου αρέσει»)

Δ’+Ε’+ΣΤ’ τάξεις: Εικαστικές δημιουργίες (συνέχεια)

 
dav
sdr
dav