Πρόγραμμα “Λιγότερα σκουπίδια – Litter Less”

Λίγα λόγια για την διεθνή εκστρατεία «Litter Less»
και την συμμετοχή του σχολείου μας σε αυτήν

Ύστερα από δύο χρόνια επιτυχούς συμμετοχής στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) «Οικολογικά Σχολεία» και την παραλαβή της «Πράσινης Σημαίας των Οικολογικών Σχολείων», φέτος το σχολείο μας έχει επιλεγεί για να συμμετάσχει στη Διεθνή Εκστρατεία «Litter Less 2016-2017», η οποία διοργανώνεται φέτος για έκτη σχολική χρονιά στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικτύου Π.Ε. «Οικολογικά Σχολεία» σε περισσότερες από 30 χώρες, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα.
Στόχος της εκστρατείας είναι να ευαισθητοποιήσει και να εκπαιδεύσει τους μαθητές σε θέματα διαχείρισης απορριμμάτων και να τους ενθαρρύνει να κάνουν θετικές επιλογές.

divider

page1output 

 

divider

  • 28/11/2016 ? Εναρκτήρια Εκδήλωση για τις δράσεις της Διεθνούς Εκστρατείας «Litter Less»
    Με τον δικό του μοναδικό τρόπο κήρυξε το σχολείο μας την έναρξη των δράσεων του, με αφορμή τη συμμετοχή του στη Διεθνή Εκστρατεία «Litter Less». Τη Δευτέρα 28/11/2016 πραγματοποιήθηκε μια μεγάλη εκδήλωση στην οποία γιορτάσαμε παράλληλα και την παραλαβή στο σχολείο της «Πράσινης Σημαίας των Οικολογικών Σχολείων».


Για τη διοργάνωση της εκδήλωσης, που αν και είχε προγραμματιστεί το Α΄ μέρος της να πραγματοποιηθεί στην σχολική αυλή, λόγω καιρικών συνθηκών πραγματοποιήθηκε τελικά ολόκληρη στην «Αίθουσα Εκδηλώσεων», εργάστηκαν οι μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου, αναλαμβάνοντας η κάθε μία από ένα ξεχωριστό κομμάτι της: Η Α΄ τάξη μάζεψε τα σκουπίδια μιας ημέρας από την αυλή του σχολείου, η E΄ τάξη επιμελήθηκε τα σκηνικά, η Δ΄ τάξη την αφίσα, η Β΄ τάξη παρουσίασε το πρώτο μέρος ενός οικολογικού παιχνιδιού και η ΣΤ΄ τάξη το δεύτερο μέρος του, τέλος η Γ΄ τάξη ανέλαβε να παρουσιάσει ένα παραμύθι σε παντομίμα.
  
Αρχικά το λόγο πήρε η Διευθύντρια του σχολείου κ. Παπαδοπούλου Ελένη όπου μίλησε για τον σκοπό της εκστρατείας και κάλεσε τους παρευρισκόμενους φορείς σε συνεργασία, με κοινό στόχο την αλλαγή της συμπεριφοράς της τοπικής κοινωνίας στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων και με την εμπλοκή όλου του σχολείου.


Στο Α΄ μέρος οι μαθητές της Β΄ και ΣΤ΄ τάξης έπαιξαν τα παιχνίδια «Μπουγάδα από σκουπίδια» και «Ξε-διαλέγω-χαρί-ΖΩ» αντίστοιχα, δίνοντας το σύνθημα «Καθαρή αυλή ? καθαρό περιβάλλον». Στο Β΄ μέρος οι μαθητές της Γ΄ τάξης έπαιξαν σε παντομίμα το παραμύθι «Ο Δον Βρωμίλιος στη χώρα της ανακύκλωσης» στέλνοντας το μήνυμα για σωστή διαχείριση των απορριμμάτων. Ακούστηκαν επίσης «Το τραγούδι της Ανακύκλωσης» και «Μια πόλη Μαγική», συνοδεία ακορντεόν και το «Μπλε κάδος» σε ρυθμό ραπ.

Στο τέλος του πρώτου μέρους της εκδήλωσης η υπεύθυνη του προγράμματος στο σχολείο μας κ. Ταχτσή Τάνια μας μίλησε για τα 2 χρόνια επιτυχούς συμμετοχής στο Διεθνές Δίκτυο Οικολογικά Σχολεία, και τη βράβευση του σχολείου μας με την «Πράσινη Σημαία των Οικολογικών Σχολείων». Αναφέρθηκε στο θέμα της συμμετοχής μας κατά τη σχολική χρονιά 2014-15, όπου ήταν η βελτίωση της σχολικής αυλής και της χρονιάς 2015-16 όπου ήταν η ποιότητα ζωής και η υγιεινή. Έκλεισε το λόγο της με την πίστη ότι, με ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία θα ολοκληρωθεί και τη φετινή χρονιά το θέμα μας που είναι ακόμα λιγότερα σκουπίδια, ώστε η ευσυνείδητη οικολογική συμπεριφορά να γίνει στάση ζωής για όλους τους μαθητές.


Μεσολάβησε διάλειμμα όπου ο Σύλλογος Γονέων κέρασε τους προσκεκλημένους ζεστό κρασί. Στο χρόνο αυτό δόθηκε η ευκαιρία να συζητηθεί το πλαίσιο της συνεργασίας του σχολείου με τους παρευρισκομένους φορείς.
.

Προς το τέλος της εκδήλωσης πήραν το λόγο:

Η Σχολική Σύμβουλος 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Π.Ε Καβάλας κ. Χατζηνικολάου Σοφία που αφού συνεχάρη για την επιτυχία της εκδήλωσης τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που ανέλαβαν τη δράση αναφέρθηκε στην παιδαγωγική διάστασή της.
Ο Κοσμήτορας της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του Τ.Ε.Ι Καβάλας κ. Χριστοφορίδης Αχιλλέας που μας μίλησε για το νόημα της δράσης «Λιγότερα σκουπίδια» και τις τρεις διαστάσεις/στόχους της: μειώνω, επαναχρησιμοποιώ, ανακυκλώνω τα απορρίμματα.
Ο αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής, Καθαριότητας, Περιβάλλοντος, Πρασίνου και Ακτών Δήμου Καβάλας κ. Μπόνιας Ζήσης, που εκφράστηκε με το συναίσθημα και συνεχάρη τους μαθητές γιατί όπως είπε τον συγκίνησε αυτό που είδε και πείστηκε μέσα από τα παιδιά ακόμη περισσότερο για την μεγάλη σπουδαιότητα της σωστής διαχείρισης των απορριμμάτων.
Ο πρόεδρος της Ενιαίας Σχολικής Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Π.Ε Καβάλας κ. Τζατζάρης Θεόδωρος που αφού συνεχάρη τους μαθητές για τις δράσεις της ημέρας εξέφρασε την πεποίθησή του ότι το πρόγραμμα θα στεφεί με επιτυχία και την ελπίδα ότι κάτι θα καταφέρουμε να αλλάξουμε προς το καλύτερο στην καθημερινή συμπεριφορά μας όσον αφορά το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων.

Η εκδήλωση έκλεισε όταν η Διευθύντρια έδωσε το σύνθημα της έναρξης ενός περιβαλλοντικού παιχνιδιού του «Ευχαρούλη» που θα ξεκινούσε από εκείνη τη στιγμή στο σχολείο και θα διαρκέσει μέχρι το τέλος των δράσεων.
..

Στην πρόσκληση του σχολείου ανταποκρίθηκαν με ενδιαφέρον και τίμησαν με την παρουσία τους εκπρόσωποι εκπαιδευτικών, πολιτικών και πολιτιστικών φορέων τους οποίους ευχαριστούμε:
1. Σχολική Σύμβουλος 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Π.Ε Καβάλας, κ. Χατζηνικολάου Σοφία
2. Κοσμήτορας της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του Τ.Ε.Ι Καβάλας , κ. Χριστοφορίδης Αχιλλέας
3. Γυμνασιάρχης 6ου Γυμνασίου Καβάλας , κ. Αναγνωστοπούλου Ελένη
4. 15μελές 6ου Γυμνασίου Καβάλας
5. Διευθυντής 21ου Δ.Σ Καβάλας, κ. Γκράνας Κων/νος
6. Διευθυντής 17ου Δ.ΣΚαβάλας , κ. Κυριαζίδης Γεώργιος
7. Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ/νσης Π.Ε Καβάλας, κ. Παπάζογλου Παναγιώτης
8. Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, κ. Μαρκόπουλος Θεόδωρος
9. Αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής Καθαριότητας Περιβάλλοντος Πρασίνου και Ακτών Δήμου Καβάλας, κ. Μπόνιας Ζήσης
10. Αντιδήμαρχος Πολιτιστικών Δράσεων και Κοινωνικών Θεμάτω, ν κ. Πρασσά-Χιώτη Κυριακή
11. Πρόεδρος Σχολικής Επιτροπής Π.Ε Δήμου Καβάλας, κ. Τζατζάρης Θόδωρος
12. Σύλλογος Γονέων 24ου Δ.Σ Καβάλας
13. Πολιτιστικός Σύλλογος Νεάπολης Καβάλας
14. Από την Κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση ΕΥΚΑΛΥΨΙΣ, κ. Παπαδόπουλος Κίμων

divider

 

  • Ένα παιχνίδι στα δύο
    «Η μπουγάδα των απορριμμάτων»

«Μπουγάδα από σκουπίδια»
Από την προηγούμενη ημέρα οι μαθητές της Α΄ τάξης είχαν μαζέψει τις συσκευασίες από το πρωινό των μαθητών που θα κατέληγαν στο τέλος του διαλείμματος στα σκουπίδια. Αυτά τοποθετήθηκαν σε καλάθι πάνω στη σκηνή και σε ένα άλλο καλάθι υπήρχαν τα μανταλάκια για το άπλωμα της «μπουγάδας». Οι μαθητές της Ε΄ τάξης είχαν κατασκευάσει τέσσερις κάδους ανακύκλωσης από έναν για κάθε ανακυκλώσιμο υλικό, για το χαρτί, το αλουμίνιο, το πλαστικό και το γυαλί που κι αυτά αποτέλεσαν μέρος του σκηνικού. Ένα σκοινί ήταν απλωμένο και στηριγμένο στις δύο κολόνες της σκηνής. Με τη συνοδεία ενός πολύ χαρούμενου τραγουδιού οι μαθητές της Β΄ τάξης άπλωσαν στο σκοινί τις συσκευασίες-απορρίμματα.

«Ξε?διαλέγω ? χαρί?ΖΩ»
Ακολούθησε το παιχνίδι «Ξε?διαλέγω ? χαρί?ΖΩ» από τους μαθητές της Στ΄ τάξης οι οποίοι δίνοντας το σύνθημα «Καθαρή αυλή ? καθαρό περιβάλλον» έκαναν το ξεκαθάρισμα των απορριμμάτων που είχαν απλωθεί στο σκοινί της μπουγάδας. Το παιχνίδι συνοδευόταν από χορό και τραγούδι σε ρυθμό ραπ ώσπου όλη η? «μπουγάδα των απορριμμάτων» διαμοιράστηκε από το σκοινί στους αντίστοιχους κάδους ανακύκλωσης.

 

divider

Η παντομίμα «Ο Δον Βρωμίλιος στη χώρα της ανακύκλωσης»

Να σου πω μια ιστορία αληθινή;

Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένα παιδάκι μικρό που τον έλεγαν Νικολάκη. Κάθε φορά που ήθελε να πιει ένα ρόφημα διάλεγε το αγαπημένο του ποτηράκι. Ήταν κίτρινο , με έντονα κόκκινα χείλη και είχε ένα όμορφο και χαμογελαστό προσωπάκι. Μια μέρα όμως το βρήκε ο σκύλος του Νικολάκη και παίζοντας μαζί του,το γρατζούνισε. Όταν η μαμά του Νικολάκη  πήγε να συμμαζέψει,το βρήκε λερωμένο και  σπασμένο, οπότε το θεώρησε σκουπίδι και το πέταξε. Μέσα στον τενεκέ όμως βρέθηκε παρέα με παλιές μπαταρίες, τσαλακωμένα αναψυκτικά και με κάτι κυρίες μπανανόφλουδες που γκρίνιαζαν γιατί δεν μπορούσαν να πάρουν ανάσα. Την επόμενη μέρα ξύπνησε σε ένα βασίλειο μαύρο και σκοτεινό που μύριζε πολύ άσχημα και από παντού το μόνο που άκουγε ήταν αναστεναγμοί και παράπονα. Σε αυτό το βασίλειο κυβερνούσε ο Μάγος Βρωμύλιους. Προκαλούσε στα σκουπίδια τον ύπνο και έτσι αυτά μόλυναν τον αέρα, την γη και το νερό. Το ποτηράκι μας αποφάσισε να δράσει και να φύγει από εκεί. Στον δρόμο του συνάντησε 8 σοβαρούς και λιγομίλητους βαρόνους. Τον συμβούλεψαν να πάει  στην βασίλισσα ανακύκλωση για να μην παραμείνει και αυτό ένα ακόμη σκουπίδι. Το βασίλειο της ανακύκλωσης ήταν καθαρό και λευκό .Το ποτηράκι χάρηκε μόλις την είδε και της ζήτησε να το μετατρέψει σε μια πολύχρωμα σβούρα για να μπορέσει πάλι να παίζει με τα παιδιά. Μόλις μεταμορφώθηκε η Βασίλισσα του ανέθεσε μια σημαντική αποστολή. Να πάει να ενημερώσει για τα οφέλη της ανακύκλωσης τα παιδιά και όσα από αυτά κατάφερναν να συγκεντρώνουν το γυαλί, το πλαστικό και το αλουμίνιο στους ειδικά διαμορφωμένους κάδους, θα ονομάζονταν Πράσινοι Ιππότες. Ακόμη ψάχνει νέους και νέες Πράσινους Ιππότες. Τι λες, θα γίνεις εσύ ένας ακόμη;

divider

  • 29/11/2016 ? Μέρος Α΄ του παιχνιδιού ο «Ευχαρούλης»: Ποια είναι η πρώτη στάση του Ευχαρούλη; Ποιος/-α μαθητής/-τρια θα χριστεί ο πρώτος «Πράσινος ιππότης»;

Το πρώτο «πράσινο σημείο» στο οποίο στάθηκε ο Ευχαρούλης κατά την περιήγησή του στο σχολείο μας είναι ο κάδος ανακύκλωσης καπακιών και η μαθήτρια που πρώτη το βρήκε και το αποκάλυψε στην διευθύντρια του σχολείου είναι η Καντιφούδη Φωτεινή μαθήτρια της Α΄ τάξης.
Η διευθύντρια κάλεσε τη μικρή Φωτεινή στο βήμα και θύμισε στους μαθητές για ποιους λόγους είναι πολύ σημαντικό τα καπάκια από τα πλαστικά μπουκάλια να μην τα πετάμε, αλλά να τα μαζεύουμε? Και πως στο σχολείο μας έχουμε τον κατάλληλο κάδο που μας δίνει την ευκαιρία να μειώσουμε τον όγκο των «άχρηστων σκουπιδιών», να εντάξουμε την ανακύκλωση στην καθημερινότητά μας και κυρίως να συμβάλλουμε και να προσφέρουμε σε πρωτοβουλίες κοινωνικής ευαισθητοποίησης αφού όλοι γνωρίζουμε ότι 10.000 πλαστικά καπάκια εμφιαλωμένου νερού και αναψυκτικών, ανταλλάσσονται με ένα αναπηρικό ηλεκτροκίνητο αμαξίδιο που μπορεί να διευκολύνει τη ζωή και την καθημερινότητα ενός συνανθρώπου μας με κινητικά προβλήματα. Αναφέρθηκε επίσης στη συμμετοχή του σχολείου μας στη δράση του Σώματος Ελληνικού Οδηγισμού Σ.Ε.Ο., και στην εξαιρετική παρουσία που είχαμε, αφού από τα 264 κιλά που συλλέχτηκαν από το σύνολο των πολιτών τα 108 ήταν δικά μας και κάλεσε όλους να μην εγκαταλείψουν την προσπάθεια.
Χρίστηκε λοιπόν η Φωτεινή ενώπιον όλων των μαθητών του σχολείου ο πρώτος «Πράσινος ιππότης» και πήρε το βραβείο της που ήταν ένα βιβλίο.

divider

  • «Ανακύκλωσε! Κάν? το τρόπο ζωής»

Οι μαθητές των Α΄, Β΄, και Γ΄ τάξεων συμμετείχαν στη δράση ευαισθητοποίησης «Ανακύκλωσε! Κάν? το τρόπο ζωής» της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας, που αποτελεί μέρος της εκστρατείας που υλοποιεί ο Δήμος Καβάλας, η ΕΕΑΑ , η ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ και το Υπουργείο Περιβάλλοντος, με την υποστήριξη του ομίλου του ΣΚΑΙ, σχετικά με την ανακύκλωση συσκευασιών από πλαστικό, γυαλί, χαρτί, αλουμίνιο και λευκοσίδηρο, στους μπλε κάδους και τους μπλε κώδωνες. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Καπνεργάτη, όπου στήθηκε το Λούνα Παρκ της Ανακύκλωσης με πολλά παιχνίδια και δραστηριότητες για τα παιδιά. Δόθηκε, ακόμη, η δυνατότητα να συμμετέχουν με αυτοσχέδια μουσικά όργανα στη συναυλία «Γυάλινη Μουσική».

divider

  • 23/1/2017 – Συγκέντρωση ανακυκλώσιμων υλικών στο σχολείοΣτα πλαίσια της εκστρατείας του Διεθνούς Προγράμματος «Litter Less 2016-17» στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας, πρόκειται μεταξύ άλλων δράσεων, την εβδομάδα από 27-31 Μαρτίου «Εβδομάδα εικαστικής δημιουργίας και περιβαλλοντικού παιχνιδιού» για το σχολείο μας, να δημιουργήσουμε κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά. Οι μαθητές συγκεντρώνουν τα παρακάτω αναγραφόμενα υλικά που για κάθε ένα από αυτά υπάρχει ειδικός κάδος συλλογής στην κεντρική είσοδο του διδακτηρίου του σχολείου:1. πλαστικά μπουκάλια
    2. καπάκια από πλαστικά μπουκάλια
    3. φύλλα πολύχρωμα από περιοδικά

divider

  • 29/1/2017?Μέρος Β΄ του παιχνιδιούο «Ευχαρούλης»: Ποια είναι η δεύτερη στάση τουΕυχαρούλη; Ποιος/-α μαθητής/-τρια θα χριστεί ο δεύτερος«Πράσινος ιππότης»;

Το δεύτερο «πράσινο σημείο» στο οποίο στάθηκε ο Ευχαρούλης κατά την περιήγησή του στο σχολείο μας είναι ο κάδος ανακύκλωσης μπαταριών και ο μαθητής που πρώτος το βρήκε και το αποκάλυψε στην διευθύντρια του σχολείου είναι ο Βρακάς Αντώνιοςτης Δ΄ τάξης.
Η διευθύντρια κάλεσε τον Αντώνη στο βήμα και θύμισε στους μαθητές για ποιους λόγους είναι πολύ σημαντικό τις μπαταρίες να μην τις πετάμε, αλλά να τις μαζεύουμε? Και πως στο σχολείο μας έχουμε τον κατάλληλο κάδο που μας δίνει την ευκαιρία να συγκεντρώσουμε φορητές μπαταρίες.
Kάθε μπαταρία έχει ένα “κύκλο ζωής”. Ξεκινάει από το εργοστάσιο κατασκευής της και καταλήγει στον τελικό χρήστη. Όταν η μπαταρία αδειάσει και την πετάξουμε στα σκουπίδια διακόπτουμε τον κύκλο ζωής της, χάνουμε πολύτιμες πρώτες ύλες και κατά συνέπεια ενέργεια, ενώ κάποια στοιχεία της μπορούν να περάσουν στον υδροφόρο ορίζοντα με επικίνδυνες επιπτώσεις για την υγεία του ανθρώπου. Αντίθετα, αν ρίξουμε την άδεια μπαταρία στον κάδο συλλογής της ΑΦΗΣ, ο “κύκλος ζωής” της μπαταρίας συνεχίζεται, τα βασικά στοιχεία της ανακυκλώνονται για να καταλήξουν στην παραγωγή νέων μπαταριών ή άλλων προϊόντων.
Χρίστηκε λοιπόν ο Αντώνης ενώπιον όλων των μαθητών του σχολείου ο δεύτερος «Πράσινος ιππότης» και πήρε το βραβείο του που ήταν ένα βιβλίο.

divider

  • 30/01/2017 ? Προμήθεια κάδων ανακύκλωσης από το Σωματείο εργαζομένων της «ΚΑΒΑΛΑ OIL Α.Ε.»
    Ευχαριστούμε θερμά το Σωματείο εργαζομένων της «ΚΑΒΑΛΑ OIL Α.Ε.» για την πρόθυμη και άμεση ανταπόκρισή του στην ανάγκη που εκφράσαμε για προμήθεια κάδων διαχωρισμού απορριμμάτων, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες υλοποίησης των δράσεών μας που πραγματοποιούνται στα πλαίσια της Διεθνούς Εκστρατείας «Litter Less 2016-2017» στην οποία συμμετέχει το σχολείο μας και αφορούν τόσο στην εκπαίδευση των μαθητών μας όσο και την ευαισθητοποίηση της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας, στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων.
    Οι κάδοι που κατασκευάστηκαν από πλαστικά βαρέλια και αλουμίνιο είναι αυτοσχέδιοι και με την έξυπνη πατέντα τους εξυπηρετούν απόλυτα την υλοποίηση των στόχων μας. Η προσφορά του Σωματείου εκδηλώθηκε με αυθόρμητο τρόπο από τον πρόεδρό του, κ. Κελαϊδάκη Μανώλη, που τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα για την διαβεβαίωσή του – παρά τις δυσκολίες της εποχής που διανύουμε – ότι η συμπαράσταση στο έργο μας από το Σωματείο είναι δεδομένη και θα έχει συνέχεια.

divider

  • 2/2/2017 ? Μέρος Γ΄ του παιχνιδιού ο «Ευχαρούλης»: Ποια είναι η δεύτερη στάση του Ευχαρούλη; Ποιος/-α μαθητής/-τρια θα χριστεί ο τρίτος «Πράσινος ιππότης»;

Το τρίτο «πράσινο σημείο» στο οποίο στάθηκε ο Ευχαρούλης κατά την περιήγησή του στο σχολείο μας είναι ο κάδος ανακύκλωσης μικρών ηλεκτρικών συσκευών και οι μαθήτριες που πρώτες το βρήκαν και το αποκάλυψαν στην διευθύντρια του σχολείου είναι οι Κλεανθίδου Μαρίνα και Χαριζάνη Κυριακή της Δ? Τάξης.
Η διευθύντρια κάλεσε τις μαθήτριες στο βήμα και θύμισε στους μαθητές για ποιους λόγους είναι πολύ σημαντικό τις ηλεκτρικές συσκευές να μην τις πετάμε, αλλά να τις μαζεύουμε? Και πως στο σχολείο μας έχουμε τον κατάλληλο κάδο που μας δίνει την ευκαιρία να τις συγκεντρώσουμε.
Ένα ιδιαίτερα σημαντικό όφελος που προκύπτει από την ανακύκλωση των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών αποβλήτων μας είναι ότι αποφεύγουμε την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από επικίνδυνες ουσίες που περιέχονται σε αυτά, όταν μετά το τέλος της χρήσιμης ζωής τους δε υποστούν ορθή περιβαλλοντική διαχείριση. Με την επεξεργασία των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών αποβλήτων μας ανακτώνται αξιοποιήσιμα υλικά, όπως μέταλλα, γυαλί και πλαστικό, τα οποία επαναχρησιμοποιούνται στην διαδικασία παραγωγής. Επομένως, η ανακύκλωση συνεισφέρει στον περιορισμό της βιομηχανικής ρύπανσης, καθώς μειώνεται η παραγωγή τοξικών αερίων και σωματιδίων που ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα ή βιομηχανικών αποβλήτων που ρυπαίνουν το νερό και το υπέδαφος. Ταυτόχρονα, με τη μείωση των παραγωγικών διαδικασιών, εξοικονομείται ενέργεια και περιορίζονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Χρίστηκαν λοιπόν τα κορίτσια ενώπιον όλων των μαθητών του σχολείου οι τρίτες «Πράσινοι ιππότες» και πήραν τα βραβεία τους που ήταν δύο βιβλία.

divider

  • 3/2/2017?Μέρος Δ΄ του παιχνιδιού ο «Ευχαρούλης»: Ποια είναι η τέταρτη στάση του Ευχαρούλη; Ποιος/-α μαθητής/-τρια θα χριστεί ο τέταρτος «Πράσινος ιππότης»;Το τέταρτο «πράσινο σημείο» στο οποίο στάθηκε ο Ευχαρούλης κατά την περιήγησή του στο σχολείο μας είναι ο κομποστοποιητής Λούλης ο Σκουπιδούλης και οι μαθητές που πρώτοι το βρήκαν και το αποκάλυψαν στην διευθύντρια του σχολείου είναι οι Σαββαΐδης Παναγιώτης της Ε? Τάξης και Πιπερίδου Βάσια της Δ? Τάξης.
    Η διευθύντρια κάλεσε τους μαθητές στο βήμα και θύμισε σε όλουςότι λίγο καιρό πριν, στην αυλή του σχολείου μας, λειτουργούσε ο κομποστοποιητής με την βοήθεια όλων των μαθητών και των οικογενειών τους, που έφερναν τα οργανικά σκουπίδια των σπιτιών και «τάιζαν» τον «Λούλη Σκουπιδούλη» για τρεις μήνες. Με την πάροδο του χρόνου το οργανικό λίπασμα ήταν έτοιμο και το μοίρασαν στους γονείς σε ένα σακουλάκι.
    Χρίστηκαν λοιπόν τα παιδιάενώπιον όλων των μαθητών του σχολείου «Πράσινοι ιππότες» και πήραν τα βραβεία τους που ήταν δύο βιβλία.

divider

  • 9/2/2017 – Επαναχρησιμοποίηση υλικού (Reuse)

Στο πλαίσιο του Διεθνούς Προγράμματος «Litter Less 2016-17», το οποίο εκπονεί  το σχολείο μας και   την εφαρμογή του moto ?Reuse?, ζητήσαμε από το υπουργείο και παραλάβαμε γραφική ύλη, τετράδια πανελληνίων εξετάσεων προηγούμενων ετών, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, αντί να πάνε για ανακύκλωση.

Εκ της διευθύνσεως

divider

9/02/2017 – Το Τ.Ε.Ι Καβάλας στο 24ο Δ.Σ:  Μια γειτονιά ? ένας στόχος

 Κοντά στους μαθητές και το προσωπικό του 24ου Δ.Σ Καβάλας βρέθηκε την Τετάρτη 8/02/2017 ο κ. Χριστοφορίδης  Αχιλλέας, Κοσμήτορας της Σχολής Εφαρμογών του ΤΕΙ Καβάλας στα πλαίσια της συνεργασίας που αναπτύχθηκε μεταξύ τους με αφορμή τη συμμετοχή του σχολείου στο Διεθνές Πρόγραμμα «Litter Less 2016-17». Θέμα της συνάντησης  «Η  διαχείριση των αστικών απορριμμάτων ? Ο ρόλος του σχολείου». Με λόγια απλά όρισε ο κ. Χριστοφορίδης τον όρο «αστικά απορρίμματα» για να γίνει κατανοητός στα παιδιά: «Αστικά απορρίμματα είναι τα ?δικά μας απορρίμματα?  για τα οποία, αφού είναι δικά μας, εμείς έχουμε την ευθύνη τους ?». Τόνισε επίσης ο κ. Χριστοφορίδης πως η διαχείριση των «δικών μας σκουπιδιών» πρέπει να αλλάξει ριζικά στην πατρίδα μας. Από την παρουσίαση βγήκε το συμπέρασμα ? δίδαγμα για τους μικρούς μαθητές :  Όλοι εμείς οι τωρινοί αλλά και οι μελλοντικοί πολίτες αυτής της πόλης είμαστε ο κύριος παράγοντας αυτής της αλλαγής. Αυτής της σπουδαίας αλλαγής, που αν την πετύχουμε θα προκύψει ανάπτυξη και θέσεις εργασίας. Ο ρόλος του σχολείου στην προσπάθεια αυτή είναι καθοριστικός.

divider

  • 10/2/2017- Κατασκευή ρομπότ με ανακυκλώσιμα υλικά
    Στα πλαίσια της εκστρατείας ?Litter Less , 2016-2017? και με αφορμή το μάθημα της ιστορίας, στο οποίο οι μαθητές του Γ2 μίλησαν για το πρώτο ρομπότ, τον Τάλω της Κρήτης, ενεργοποίησαν την φαντασία τους και κατασκεύασαν με χρησιμοποιημένα υλικά που έφεραν από το σπίτι, τα δικά τους ρομπότ.
    Χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα δημιούργησε το δικό της ρομπότ.
    Τα παιδιά συνεργάστηκαν δημιουργικά και κατασκεύασαν πραγματικά έργα τέχνης.
    Η δασκάλα της τάξης
    Κρίκη Πανδώρα

 

divider

  • 12/02/2017- Το πλοίο με τις πεταλούδες
    Το σκοπό της συμμετοχής μας στη Διεθνή Εκστρατεία «Litter Less 2016-17» και τις τρεις διαστάσεις ? στόχους της : μειώνω, επαναχρησιμοποιώ, ανακυκλώνω τα απορρίμματα, υπηρέτησε η κατασκευή του άρματος το οποίο συνόδευσε τους μαθητές του σχολείου μας, στη φετινή «Αλφαβητοπαρέλαση» του Δήμου Καβάλας που θέμα της ήταν οι «Μεγάλοι ζωγράφοι».
    Το σχολείο μας «ζωντάνεψε» το έργο «Το πλοίο με τις πεταλούδες» του Ζωγράφου Σαλβαντόρ Νταλί μέσα από μια κατασκευή, για την οποία επαναχρησιμοποιήθηκαν χάρτινα κουτιά συσκευασίας ηλεκτρικών συσκευών, παλιές εφημερίδες, φελιζόλ και κλαδιά φοίνικα, μειώνοντας έτσι τον όγκο των απορριμμάτων. Επίσης χρησιμοποιήθηκαν υλικά φιλικά προς το περιβάλλον (χαρτοταινία, χαρτόνι, οικολογικό χρώμα, νερομπογιές), με αποτέλεσμα η εν λόγω κατασκευή να μπορεί να ανακυκλωθεί πλήρως μελλοντικά. Την κατασκευή του πλοίου ανέλαβε η μητέρα του σχολείου και ταμίας του συλλόγου γονέων κ. Γκόγκου Στέλλα.

divider

  • 13/2/2017 ? Μέρος Ε΄ του παιχνιδιού ο «Ευχαρούλης»: Ποια είναι η πέμπτη στάση του Ευχαρούλη; Ποιος/-α μαθητής/-τρια θα χριστεί ο πέμπτος «Πράσινος ιππότης»;

Το πέμπτο «πράσινο σημείο» στο οποίο στάθηκε ο Ευχαρούλης κατά την περιήγησή του στο σχολείο μας είναι ο κίτρινος κάδος ανακύκλωσης τηγανελαίων και οι μαθητές που πρώτοι το βρήκαν και το αποκάλυψαν στην διευθύντρια του σχολείου είναι οι Εριφυλλίδης Νέστορας της Ε? Τάξης, Τσιλφίδου Αλεξάνδρα και Φινδάνη Θεοδώρα της Δ? Τάξης.
Η διευθύντρια κάλεσε τους μαθητές στο βήμα και ανακοίνωσε σε όλους ότι στην αυλή του σχολείου μας, τοποθετήθηκε ο κάδος ανακύκλωσης τηγανελαίων με το σύνθημα:

«Μην πετάτε το λάδι. Δώστε του μια δεύτερη ευκαιρία με την ανακύκλωση!»

Η «Ευκάλυψις», είναι μία αδειοδοτημένη και πιστοποιημένη εταιρεία στην υπηρεσία της ανακύκλωσης των χρησιμοποιημένων ελαίων και εφαρμόζει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για να καταλήξει το λάδι σε μονάδα αξιοποίησης. Σκοπός της εταιρίας είναι η συλλογή χρησιμοποιημένων βρώσιμων φυτικών ελαίων και λιπών («τηγανελαίων»), προκειμένου αυτά να αξιοποιηθούν για την παραγωγή ελληνικών βιοκαυσίμων. Κάθε λίτρο λαδιού που ανακυκλώνεται δίνει 800 γραμμάρια βιοντίζελ που θεωρούνται σαν ανανεώσιμα καύσιμα για βιομηχανική χρήση. Τα νέα βιοκαύσιμα και βιολιπαντικά που προκύπτουν είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Επιπλέον μειώνεται η ποσότητα ορυκτών καυσίμων και λιπαντικών που εισάγουμε, με αποτέλεσμα να συμβάλουμε θετικά στην εξισορρόπηση του ενεργειακού και εμπορικού ισοζυγίου της χώρας μας.
Χρίστηκαν λοιπόν τα παιδιά ενώπιον όλων των μαθητών του σχολείου «Πράσινοι ιππότες» και πήραν τα βραβεία τους που ήταν βιβλία.

 

  

divider

  • 20/2/2017 ? Μέρος ΣΤ΄ του παιχνιδιού ο «Ευχαρούλης»: Ποια είναι η έκτη στάση του Ευχαρούλη; Ποιος/-α μαθητής/-τρια θα χριστεί ο έκτος «Πράσινος ιππότης»;

Το έκτο «πράσινο σημείο» στο οποίο στάθηκε ο Ευχαρούλης κατά την περιήγησή του στο σχολείο μας είναι ο μπλε κάδος ανακύκλωσης συσκευασιών και ο μαθητής που πρώτος το βρήκε και το αποκάλυψε στην διευθύντρια του σχολείου είναι ο Χριστοφορίδης Χρήστος Ιωάννης της Β? Τάξης.
Η διευθύντρια κάλεσε τον μαθητή στο βήμα και ανακοίνωσε σε όλους ότι στην αυλή του σχολείου μας, τοποθετήθηκαν τρεις κάδοι ανακύκλωσης συσκευασιών. Τι μπορούμε όμως να ανακυκλώσουμε στον μπλε κάδο;
Στον ΜΠΛΕ ΚΑΔΟ μπαίνουν όλες οι συσκευασίες, δηλαδή: αλουμινένιες, λευκοσιδηρές, πλαστικές, γυάλινες και χάρτινες.
Συσκευασίες από Αλουμίνιο, π.χ. αναψυκτικά κ.ά.
Συσκευασίες από Λευκοσίδηρο, π.χ. από γάλα εβαπορέ, τόνο, τοματοπολτό κ.ά.
Συσκευασίες από Πλαστικό, π.χ. μπουκάλια και δοχεία από νερό, αναψυκτικά, γιαούρτι, βούτυρο, λάδι, απορρυπαντικά, είδη καθαρισμού, σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόκρεμες κ.ά.
Συσκευασίες από Γυαλί, π.χ. μπουκάλια και βαζάκια, χυμοί, αναψυκτικά, αλκοολούχα ποτά, τρόφιμα κ.ά.
Συσκευασίες από Χαρτί & Χαρτοκιβώτια, π.χ. από ηλεκτρικές συσκευές, γάλα, χυμούς, δημητριακά, πίτσα, μπισκότα, ζάχαρη, απορρυπαντικά, χαρτοσακούλες κ.ά.
Χρίστηκε λοιπόν ο Χρήστος ενώπιον όλων των μαθητών του σχολείου «Πράσινος ιππότης» και πήρε το βραβείο του που ήταν ένα βιβλίο.

   

divider

  • 28/02/2017 ? Κατασκευή χαρταετού ? Σαΐτας
    Με αφορμή την Καθαρά Δευτέρα και το έθιμο του χαρταετού, οι μαθητές της Α? τάξης κατασκεύασαν χαρταετούς από ανακυκλώσιμο χαρτί. Τους πέταξαν στην αυλή του σχολείου, χάρηκαν και διασκέδασαν πολύ.
    Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Καρακασίδου Σταυρούλα

 

  • 27- 31  ΜΑΡΤΙΟΥ  2017:   ΘΕΜΑΤΙΚΗ  ΕΒΔΟΜΑΔΑ   «ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ   ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ» για το   «LITTER LESS 2016-17»
 

ΗΜΕΡΑ

 

ΩΡΕΣ

 

ΤΜΗΜΑ

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

 

ΧΩΡΟΣ

Δευτέρα   27/03  

1η  ? 2η

 

Β2

 

ΠΑΠΑΔΑΚΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

(Υποδηματά Βικτωρία)

 

 

Λουλούδια από περιοδικά

 

Αίθουσα Διδασκαλίας

 

3η -4η

 

Γ1

 

ΠΑΠΑΔΑΚΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

(Χαριζάνη Ειρήνη))

 

 

 

Λουλούδια από περιοδικά

 

Αίθουσα Διδασκαλίας

 

5η -6η

 

Β1

 

ΠΑΠΑΔΑΚΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

(Ταταύλαλη Ελένη)

 

 

Λουλούδια από περιοδικά

 

Αίθουσα Διδασκαλίας

 

All day

 

 

Διάχυση στις τάξεις

 

ΚΑΡΑΚΙΤΣΟΣ

 

 

Πίνακας από καπάκια

 

Χώρος εργαστηρίου

 

ΗΜΕΡΑ

 

ΩΡΕΣ

 

ΤΜΗΜΑ

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

 

ΧΩΡΟΣ

Τρίτη  28/03  

1η – 2η

 

Α1

 

ΠΑΠΑΔΑΚΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

(Ταταύλαλη Ελένη)

 

 

Λουλούδια από περιοδικά

 

Αίθουσα Διδασκαλίας

 

3η – 4η

 

 

 

Α2

 

 

ΠΑΠΑΔΑΚΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

(Χαρπαντίδου Αφροδίτη)

 

 

Λουλούδια από περιοδικά

 

 

Αίθουσα Διδασκαλίας

 

 

3η – 4η

 

 

ΣΤ1,ΣΤ2

6ο Γυμν/σιο

 

 

ΚΕΣΟΓΛΟΥ

ΣΙΣΚΟΥ

ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗ

 

 

παρουσι

Μπλε κάδος/

Σχολική Αυλή

 

 

Αίθουσα Εκδηλώσεων

 

5η -6η

 

Γ2

 

ΠΑΠΑΔΑΚΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

(Ταταύλαλη Ελένη)

 

 

 

Λουλούδια από περιοδικά

 

Αίθουσα Διδασκαλίας

 

ΗΜΕΡΑ

 

ΩΡΕΣ

 

ΤΜΗΜΑ

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

 

ΧΩΡΟΣ

 

Τετάρτη   29/03

 

1η  – 2η

 

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

 

3η – 4η

 

Δ1

 

ΠΑΠΑΔΑΚΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

(Χαριζάνη Ειρήνη)

 

 

 

Λουλούδια από μπουκάλια

 

Αίθουσα Εκδηλώσεων

 

3η -4η

 

Γ1

 

ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ

 

 

Περιβαλλοντικά Παιχνίδια

 

Αίθουσα Διδασκαλίας/ Αυλή

 

5η -6η

 

Δ2

 

ΠΑΠΑΔΑΚΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

(Πούλια Ιωάννα)

 

 

 

Λουλούδια από μπουκάλια

 

Αίθουσα Εκδηλώσεων

 

5η -6η

 

Γ2

 

ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ

 

 

Περιβαλλοντικά

Παιχνίδια

 

Αίθουσα Διδασκαλίας/ Αυλή

 

ΗΜΕΡΑ

 

ΩΡΕΣ

 

ΤΜΗΜΑ

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

 

ΧΩΡΟΣ

Πέμπτη  30/03  

1η  – 2η

 

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΩΝ  ΜΕ Δ΄ΤΑΞΗ

 

 

3η – 4η

 

Ε2

 

ΠΑΠΑΔΑΚΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

(Κυπριώτου Λίλη)

 

 

 

Λουλούδια από μπουκάλια

 

Αίθουσα Εκδηλώσεων

 

3η -4η

 

ΣΤ1

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

(Μοσχοπούλου)

 

 

Ανακύκλωση κεριών

 

Κουζίνα

 

5η -6η

 

Ε1

 

ΠΑΠΑΔΑΚΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

(Κυπριώτου Λίλη)

 

 

Λουλούδια από μπουκάλια

 

Αίθουσα Εκδηλώσεων

 

5η -6η

 

ΣΤ2

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

(Μοσχοπούλου)

 

 

Ανακύκλωση κεριών

 

Κουζίνα

 

All day

 

 

Διάχυση στις τάξεις

 

ΚΑΡΑΚΙΤΣΟΣ

 

 

Πίνακας από καπάκια

 

Χώρος εργαστηρίου

 

All day

 

 

Διάχυση στις τάξεις

 

ΚΑΡΑΚΙΤΣΟΣ

 

 

Κατασκευή από συσκευασίες με θέμα την «Πόλη»

 

Χώρος εργαστηρίου

 

ΗΜΕΡΑ

 

ΩΡΕΣ

 

ΤΜΗΜΑ

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

 

ΧΩΡΟΣ

Παρασκευή    31/03  

1η  – 2η

 

 

ΣΤ1

 

ΠΑΠΑΔΑΚΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

(Μαγκαφίνη Μαρία)

 

 

 

Λουλούδια από μπουκάλια

 

Αίθουσα Εκδηλώσεων

 

2η

 

Β?,

Β΄21ου

 

ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ

ΤΑΧΤΣΗ

ΤΣΟΛΑΚΙΔΟΥ

 

Περιβαλλοντικά Παιχνίδια

 

Αυλή

 

2η

 

Δ2

Δ? 21ου

 

ΚΑΡΑΚΙΤΣΟΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΥΗ

 

Πίνακας από καπάκια

 

Χώρος εργαστηρίου

 

3η – 4η

 

ΣΤ2

 

ΠΑΠΑΔΑΚΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

(Τσόλκα Αθηνά)

 

 

 

Λουλούδια από μπουκάλια

 

Αίθουσα Εκδηλώσεων

 

3η

 

Δ΄ ,

Δ?  21ου

 

ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

 

 

Περιβαλλοντικά

Παιχνίδια

 

Αυλή

 

4η

 

 

Δ? ,

Δ? 21ου

 

ΚΟΥΚΟΥΖΙΚΑΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

 

Ανταλλαγή Χρησιμοποιημένων Βιβλίων

 

Κάτω διάδρομος

 

3η ? 4η

 

 

 

 

Β?,

Β΄21ου

 

 

ΗΛΙΑΔΟΥ («Ευκάλυψις»)

ΤΑΧΤΣΗ

ΤΣΟΛΑΚΙΔΟΥ

 

Περιβαλλοντικά Παιχνίδια

 

Αυλή

 

5η-6η

 

ΣΤ2

 

ΠΑΠΑΔΑΚΗ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

(Ζαχοπούλου Μαρία)

 

 

 

Λουλούδια από μπουκάλια

 

Αίθουσα Εκδηλώσεων

divider

divider

  • 18/03/2017 ? Επιστολή-πρόταση για τη μείωση των απορριμμάτων προς τα Σούπερ Μάρκετ της περιοχής

    Καβάλα 17-03-2017
    Προς το Super Market ???

    Αξιότιμε/-η κύριε/-ια,
    Είμαστε οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του 24ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας που βρίσκεται στην περιοχή της Νεάπολης Καβάλας .
    Το σχολείο μας εδώ και τρία χρόνια ανήκει στην ομάδα των ecoschools (οικολογικά σχολεία) και βραβεύτηκε με την πράσινη σημαία για τις οικολογικές δράσεις που πραγματοποίησε.
    Φέτος, σε συνέχεια αυτής της διάκρισης, οι 219 μαθητές και οι 27 εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετέχουμε στη Διεθνή Εκστρατεία «Litter Less 2016-2017» (λιγότερα σκουπίδια), μέσω του Διεθνούς Δικτύου ΠΕ «Οικολογικά Σχολεία», του οποίου εθνικός χειριστής είναι η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης. Για πληρέστερη ενημέρωσή σας μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα: http://www.ecoschools.global/about-the-campaign/.
    Στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στην εκστρατεία συνεργαζόμαστε με διάφορους φορείς εκπαιδευτικούς, πολιτικούς, πολιτιστικούς, επαγγελματικούς και κοινωνικούς. Στο σχολείο μας έχουμε ήδη έξι «πράσινα» σημεία στα οποία κάνουμε ανακύκλωση και μάλιστα έχουμε κινητοποιήσει με πρόσκλησή μας την τοπική κοινωνία της γειτονιάς η οποία φαίνεται να ανταποκρίνεται. Επίσης συνεργαζόμαστε με επιτυχία με τα όμορα σχολεία σε κοινές δράσεις.
    Σύμφωνα με τη σχετική οδηγία της Ε.Ε η μείωση των απορριμμάτων είναι ο ένας από τους τρεις κύριους πυλώνες για τη διαχείριση των απορριμμάτων που παράγουμε εμείς οι άνθρωποι στις πόλεις. Οι άλλοι δύο πυλώνες είναι η επαναχρησιμοποίηση και η ανακύκλωση.
    Αφού μελετήσαμε το ζήτημα της μείωσης των απορριμμάτων και παρακολουθήσαμε την πληρέστατη ενημέρωση που μας έγινε από τον κ. Αχιλλέα Χριστοφορίδη, Κοσμήτορα της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του Τ.Ε.Ι Καβάλας, συζητήθηκαν – μεταξύ άλλων – προτάσεις προκειμένου να ευαισθητοποιήσουμε το ευρύτερο καταναλωτικό κοινό καθώς και τους επιχειρηματίες και παραγωγούς στην κατεύθυνση της μείωσης των παραγόμενων απορριμμάτων.
    ???????????????????????????????????????????????????????????
    Με την παρούσα επιστολή μας ζητούμε τη συμβολή σας στην προσπάθειά μας αυτή και για το λόγο αυτό θα θέλαμε να σας προτείνουμε να μας βοηθήσετε να πραγματοποιήσουμε την παρακάτω δράση η οποία υλοποιείται και από σχολεία του εξωτερικού: «Να διαθέσετε, για μικρό έστω διάστημα, στα καταστήματά σας ένα ή περισσότερα από τα προϊόντα δικής σας ετικέτας χωρίς συσκευασία, εκτός της απολύτου απαραίτητης. Ένα τέτοιο προϊόν για παράδειγμα θα μπορούσε να είναι η οδοντόκρεμα η οποία μπορεί να διατεθεί στο καταναλωτικό κοινό χωρίς τη χάρτινη συσκευασία της, η οποία πετιέται αμέσως μόλις αγοραστεί το προϊόν κι αρχίσει η χρήση του».
    Πιο συγκεκριμένα προτείνουμε η δράση να γίνει ως εξής:
    Για μικρό διάστημα το οποίο θα συμφωνήσουμε, στα δύο καταστήματά σας που βρίσκονται κοντά στη γειτονιά μας (ένα στην περιοχή Καλαμίτσας και ένα στον Βύρωνα) και σε σημείο εμφανές για το καταναλωτικό κοινό, μέσα σε ένα μεταλλικό ή άλλο ανοιχτό καλάθι που θα έχει το λογότυπο του σχολείου μας και λίγες πληροφορίες σχετικά με το σκοπό της δράσης, να διατεθούν προς πώληση με την ίδια ή χαμηλότερη τιμή οδοντόκρεμες ή άλλο προϊόν χωρίς την εξωτερική χάρτινη συσκευασία. Εμείς, οι μαθητές, προτιθέμεθα να είμαστε παρόντες σε δύο συγκεκριμένες ημερομηνίες (ημέρα Σάββατο πρωί) για να προωθήσουμε την αγορά του/των προϊόντος/-ντων με απώτερο σκοπό να ευαισθητοποιηθεί και να κινητοποιηθεί σταδιακά το καταναλωτικό κοινό στην κατεύθυνση της μείωσης των αστικών απορριμμάτων.
    Φιλοδοξία μας αποτελεί με την ολοκλήρωση της δράσης, εφόσον μετρηθεί στα θετικά το αποτέλεσμά της, μακροπρόθεσμα να διαθέτετε στα καταστήματά σας τα προϊόντα δικής σας ετικέτας χωρίς συσκευασία, εκτός της απολύτου απαραίτητης.
    Μάλιστα ευχής έργο θα ήταν, αν θα μπορούσατε να συνεργαστείτε με βιομηχανίες που θα σας διέθεταν αντίστοιχα προς πώληση προϊόντα τους χωρίς την περιττή εξωτερική συσκευασία τους, γεγονός που θα οδηγούσε σε τεράστια εξοικονόμηση ενέργειας και μείωσης των απορριμμάτων.
    Ευχόμαστε η πρότασή μας να είναι υλοποιήσιμη καθώς εμείς, όντας μαθητές, δε γνωρίζουμε εμπορικούς ή οικονομικούς κανόνες που σχετίζονται με δικές σας ευθύνες, αρμοδιότητες και γνώσεις.
    Θα είμαστε ωστόσο ιδιαίτερα ευτυχείς, εάν είχαμε από εσάς θετική ανταπόκριση για το καλό της πόλης, της χώρας, του πλανήτη μας. Περιμένουμε την απάντησή σας και σε κάθε περίπτωση ευχαριστούμε για τον πολύτιμο χρόνο που διαθέσατε.

    Οι μαθητές της ΣΤ? τάξης
    ως εκπρόσωποι
    του 24ου Δ.Σ Καβάλας

    Υπεύθυνη προγράμματος κ. Ταχτσή Τάνια
    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της δράσης κ. Σίσκου Αναστασία, κ. Κεσόγλου Μιχάλης
    Υπεύθυνη Επικοινωνίας κ. Παπαδοπούλου Ελένη

    Διεύθυνση: 24ο Δ.Σ Καβάλας, Ευξείνου Πόντου 7, Τ.Κ 65404
    Τηλέφωνο-φαξ επικοινωνίας: 2510247620

divider

  • 21/03/2017 ? Υποδεχόμαστε την Άνοιξη με μαργαρίτες από κομμάτια από χρησιμοποιημένο χαρτί
    Το λευκό και το κίτρινο χαρτί που χρησιμοποιήθηκε στην Αλφαβητοπαρέλαση για την κατασκευή των πεταλούδων του «πλοίου» του Σαλβαντόρ Νταλή και περίσσεψε σε κομμάτια , μεταμορφώθηκε σε πανέμορφες λευκές μαργαρίτες από τους μαθητές του Ε2 τμήματος. Ένα καφάσι από φρούτα ντυμένο στα πράσινα γίνεται η ανοιξιάτικη γη που φιλοξενεί τις 16 μαργαρίτες που μ΄ αυτές οι μαθητές της πέμπτης τάξης υποδέχτηκαν σήμερα, Τρίτη 21 Μαρτίου, την Άνοιξη.
    Ευχαριστούμε την κ. Παπαδάκη Δήμητρα, συνεργάτιδα εδώ και πολλά χρόνια του σχολείου με σπουδές – μεταξύ άλλων – στη χορογραφία, με μεγάλη εμπειρία στα εργαστήρια κατασκευής της Δημοφέλειας Καβάλας και μητέρα παλιού απόφοιτου του σχολείου μας, όπως επίσης την κ. Γκόγκου Στέλλα, Αντιπρόεδρο του Συλλόγου Γονέων , που ανέλαβαν το εργαστήριο κατασκευής της μαργαρίτας και έδωσαν μεγάλη χαρά .
    Παραμένουμε στο πνεύμα της μείωσης των απορριμμάτων και:
    1. Μέρος του χαρτιού που έχει περισσέψει θα στείλουμε στα συνεργαζόμενα μαζί μας στο πρόγραμμα «Litter Less 2016-17» όμορα σχολεία : Α) Στο 17ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας , όπου ο δάσκαλος των εικαστικών κ. Καρακίτσος Χρήστος που εργάζεται και στα δύο σχολεία θα αναλάβει να πραγματοποιήσει κατασκευή με τους μαθητές του αξιοποιώντας το χαρτί δημιουργικά, και Β) Στο 21ο Δημοτικό Σχολείο όπου η συνεργάτης μας κ. Παπαδάκη θα συνοδεύσει την αντιπροσωπεία του σχολείου μας που θα επισκεφθεί το 21Ο Δ.Σ με στόχο τη διάχυση καλών πρακτικών της διαχείρισης των αστικών απορριμμάτων και θα πραγματοποιήσει κατασκευή με τους μαθητές της Δ΄ τάξης.
    2. Το υπόλοιπο χαρτί θα μείνει στην αποθήκη του σχολείου για να αξιοποιηθεί σε επόμενες κατασκευές του.

Για να κάνουμε τις μαργαρίτες χρειαζόμαστε:
? άσπρο χαρτόνι
? κίτρινο χαρτόνι
? πράσινο χαρτόνι
? ψαλίδι
? ξυλάκια από σουβλάκι
? κόλλα
Οδηγίες-Βήματα
Παίρνουμε το άσπρο χαρτόνι και κάνουμε 3 άσπρους ίδιους κύκλους. Παίρνουμε τον έναν και τον διπλώνουμε μέχρι να γίνει ένα μικρό τρίγωνο. Ξεδιπλώνουμε τον κύκλο και εκεί πρέπει να φαίνονται όλες οι τσακίσεις που κάναμε. Βάζουμε τον κύκλο πάνω στον έναν από τους 2 και όπου βλέπουμε τσάκιση, τραβάμε μια γραμμή έξω από τον κύκλο. Κάνουμε το ίδιο και με τον άλλο κύκλο. Στους κύκλους υπάρχουν τώρα οι γραμμές. Με έναν χάρακα τραβάμε τη μία γραμμή με την απέναντι και στους 2 κύκλους. Τώρα κάνουμε έναν μικρότερο κύκλο μέσα στους κύκλους. Παίρνουμε το ψαλίδι και κόβουμε τις γραμμές μέχρι το μικρό κύκλο που κάναμε. Τώρα κόβουμε από τα κομμάτια του κύκλου τις 2 γωνίες για να σχηματιστούν φύλλα από μαργαρίτες. Κόβουμε από το κίτρινο χαρτόνι μια στενή και μακριά λωρίδα. Την λωρίδα αυτή, την κόβουμε σε λεπτότερες λωρίδες αλλά όχι ολόκληρες. Όταν τελειώσουμε, βάζουμε κόλλα σε όλη τη λωρίδα και την διπλώνουμε, ώστε να γίνει ένας κύλινδρος. Από το πράσινο χαρτόνι σχεδιάζουμε και κόβουμε ένα φύλλο. Κολλάμε τον κίτρινο κύλινδρο στο ξυλάκι και τρυπάμε στη μέση τους κύκλους που είχαμε κάνει στην αρχή και τους βάζουμε στο ξυλάκι. Μετά βάζουμε και το φύλλο. Οι μαργαρίτες σας είναι έτοιμες.
Από τη μαθήτρια της Ε΄τάξης Τζιούτζιου Αποστολία

      

  • 3/4/2017-Έκθεση ζωγραφικής με έργα των μαθητών του Β1 και Β2 με θέμα την ανακύκλωση.
    Δραστηριότητα 1η
    Μιλήσαμε για τους μπλε κάδους ανακύκλωσης και τα υλικά (χαρτί, γυαλί, πλαστικό, αλουμίνιο) που ρίχνουμε σε αυτούς .
    Οι μαθητές των τμημάτων Β1 και Β2 ζωγράφισαν τους μπλε κάδους.
    Δραστηριότητα 2η
    Είδαμε πως φτιάχνεται το χαρτί από το ξύλο.
    Συζητήσαμε για την ανακύκλωση του χαρτιού και του γυαλιού.
    Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο.
    Οι μαθητές των τμημάτων Β1 και Β2 ζωγράφισαν τη διαδικασία ανακύκλωσης του χαρτιού και του γυαλιού.
    Δραστηριότητα 3η
    Συζητήσαμε για την ανακύκλωση του αλουμινίου.
    Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και μιλήσαμε για τα οφέλη του πλανήτη μας από την ανακύκλωση του αλουμινίου.
    Οι μαθητές των τμημάτων Β1 και Β2 ζωγράφισαν τον πλανήτη στα χεράκια τους.

  • 27-31/3/2017-ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟ ΚΑΠΑΚΙΑ
Καθ?όλη την διάρκεια της ??Εβδομάδας Εικαστικής Δημιουργίας??, ο δάσκαλος των εικαστικών κ. Καρακίτσος Χρήστος μαζί με τη βοήθεια της δασκάλας παράλληλης στήριξης κ. Κουμπρόγλου Κυριακής, δημιούργησαν έναν πίνακα από πολύχρωμα πλαστικά ανακυκλώσιμα καπάκια.
Κατά τις προηγούμενες ημέρες έγινε η διαλογή κατά χρώματα και σχήματα των απαραίτητων καπακιών από τους μαθητές όλων των τμημάτων του σχολείου.
Ο πίνακας που δημιουργήθηκε απεικονίζει ένα αερόστατο. Τοποθετήθηκε σε χώρο του σχολείου που θαυμάζεται καθημερινά από μαθητές και εκπαιδευτικούς.

27-28/3/2017 ? Λουλούδια από περιοδικά
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Litter less» και με αφορμή την εβδομάδα «Εικαστικής δημιουργίας και περιβαλλοντικού παιχνιδιού», που πραγματοποιείται στο σχολείο μας, οι μαθητές της Α?, Β? και Γ? τάξης κατασκεύασαν λουλούδια από περιοδικά, με τη βοήθεια της κ. Δ. Παπαδάκη και γονέων των μαθητών. Οι μαθητές απόλαυσαν αυτές τις στιγμές και ένιωσαν περήφανοι με τις δημιουργίες τους.

28/03/2017 ?Επίσκεψη του 6ου Γυμνασίου Καβάλας στο σχολείο μας

Τους μαθητές του Γυμνασίου στην πρώτη τους επίσκεψη με τους συνοδούς καθηγητές υποδέχτηκαν η Δ/ντρια του Σχολείου κ. Παπαδοπούλου και η υπεύθυνη του προγράμματος litter less κ. Ταχτσή Τάνια. Παρόντες στην εκδήλωση σύμπραξης ο καινούριος πρόεδρος της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής κ. Τσουρουκίδης Ανέστης και οι εκπρόσωποι της Kavala oil. Οι εργασίες της σύμπραξης ολοκληρώθηκαν με παιχνίδια στην αυλή που ετοίμασαν οι μαθητές του 6ου Γυμνασίου για όλους και με τη διανομή της μπλε τσάντας της ΔΙΑΑΜΑΘ για ανακύκλωση στον μπλε κάδο των απορριμμάτων των οικιακών συσκευασιών. Οι μαθητές του Γυμνασίου αποχώρησαν παίρνοντας ως δώρο 3 μπλε καδάκια για την αυλή του σχολείου τους.

28/03/2017 ? Σύμπραξη Σχολείων και «δέσμευση» για καθαρότερες σχολικές αυλές και περιβάλλον. Επίσκεψη του 6ου Γυμνασίου Καβάλας στο σχολείο μας

μελέτες από διάφορες χώρες σχετικά με τον αντίκτυπο των συμπράξεων μεταξύ σχολείων δείχνουν ότι οι εμπλεκόμενοι σε σύμπραξη σχολείων μαθητές βελτίωσαν σημαντικά τις δεξιότητές τους συμπεριλαμβανομένων των πολιτιστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων τους. Ανάμεσα στις δράσεις του με αφορμή τη συμμετοχή του στη Διεθνή Εκστρατεία ?? Litter Less 2016-2017??, το 24ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας προχώρησε σε σύμπραξη με τα όμορα Σχολεία, το 21ο του Αγίου Λουκά, το 17ο της Αγίας Παρασκευής και το 6ο Γυμνάσιο Καβάλας.
Την Τετάρτη 28 Μαρτίου εκπαιδευτικοί και μαθητές του 24ου ΔΣ δέχτηκαν την επίσκεψη τριμελούς αντιπροσωπείας από το 15μελές Συμβούλιο της Γ? τάξης του 6ου Γυμνασίου και 50 μαθητών της Α? τάξης του, στο πλαίσιο της σύμπραξής τους που στόχο έχει τη διάχυση της ??καλής πρακτικής?? που εφαρμόζεται σχετικά με την ανακύκλωση συσκευασιών μέσα στο σχολείο, αλλά και της δέσμευσης από τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ότι θα κάνουν κάθε προσπάθεια οι αυλές των σχολείων των Δυτικών Συνοικιών της πόλης, τις οποίες επισκέπτονται κατά τις απογευματινές ώρες για να παίξουν ή να συναντηθούν, να διατηρούνται καθαρές.
Τους μαθητές του Γυμνασίου υποδέχτηκε η Δ/ντρια του 24ου ΔΣ κ. Παπαδοπούλου Ελένη, η οποία στο χαιρετισμό της μίλησε για τους στόχους της εκστρατείας και τους σκοπούς της σύμπραξης των σχολείων. Η υπεύθυνη της περιβαλλοντικής ομάδας του Γυμνασίου κ. Χατζηγιάννη Μυρσίνη στο δικό της χαιρετισμό, αποδεχόμενη εκ μέρους του Γυμνασίου την πρόταση για σύμπραξη, ευχαρίστησε το σχολείο για τη θερμή υποδοχή του. Το λόγο πήραν και οι εκπρόσωποι του δεκαπενταμελούς που μίλησαν με ενθουσιασμό για το λόγο της επίσκεψής τους και προσκάλεσαν τους μαθητές της Στ΄ τάξης στο δικό τους σχολείο. Το πλούσιο πρόγραμμα της πρώτης συνάντησης της σύμπραξης των δύο σχολείων περιείχε παρουσιάσεις των καλών πρακτικών ανακύκλωσης που εφαρμόζει το σχολείο υποδοχής , παιχνίδια και «δεσμεύσεις» μεταξύ των μαθητών και διανθίστηκε με τραγούδια από τους μαθητές της Στ? τάξης, συνοδεία ακορντεόν του μουσικού του σχολείου κ. Σεμερτζίδη Γιώργου.
Στη συνάντηση το παρόν έδωσε και ο καινούριος πρόεδρος της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Π.Ε. Καβάλας Τσουρουκίδης Αναστάσιος που απηύθυνε με τη σειρά του χαιρετισμό στους μαθητές των δύο βαθμίδων και τους παρευρισκόμενους εκπαιδευτικούς, τονίζοντας τη μεγάλη σημασία της κάθε πρακτικής που έχει ως στόχο τη βελτίωση και την πρόοδο του τόπου μας. Επίσης, δεσμεύτηκε ότι θα καταβάλει κι αυτός από τη δική του πλευρά κάθε προσπάθεια αρωγής τους. Καταλυτική στάθηκε στη συνάντηση της σύμπραξης των σχολείων και η παρουσία των εκπροσώπων του Σωματείου εργαζομένων της Kavala Oil κ. Κελαηδάκη και κ. Εριφυλίδη, που πιστοί στην υπόσχεσή τους έφεραν 6 επιπλέον από τους γνωστούς αυτοσχέδιους «μπλε κάδους για ανακύκλωση συσκευασιών στα σχολεία». Οι τρεις κάδοι προορίζονται για το Γυμνάσιο και οι άλλοι τρεις για τα όμορα 21ο και 17ο Δημοτικά Σχολεία, που πρόκειται να υιοθετήσουν στο επόμενο διάστημα την «καλή πρακτική ανακύκλωσης μέσα στα σχολεία στα μπλε καδάκια συσκευασιών». Ο κ. Κελαηδάκης μίλησε με εξαιρετικά κατανοητό τρόπο στους μαθητές για τους «οικολογικούς μπλε κάδους στα σχολεία» και τον τρόπο κατασκευής τους από τους εργαζόμενους του εργοστασίου. Με την ολοκλήρωση της συνάντησης, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του 24ου ΔΣ πήραν από μια μπλε τσάντα για ανακύκλωση, δώρο της ΔΙΑΑΜΑΘ και οδηγίες σχετικές με την ανακύκλωση των συσκευασιών στους μπλε κάδους ης γειτονιάς. Επίσης, από μια τσάντα χάρισε το σχολείο για καθένα από τα 13 τμήματα του Γυμνασίου. Η εκδήλωσε έκλεισε και το σύνθημα δόθηκε: «Ανακύκλωση στα σχολεία τώρα!!!» Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί των μαθητών του Γυμνασίου κ. Χατζηγιάννη Μυρσίνη, κ. Λαμπροπούλου Σουλτάνα και κ. Ξουβερούδη Ευθυμία και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί του 24ου ΔΣ κ. Ταχτσή Τάνια, κ. Σίσκου Αναστασία και κ. Κεσόγλου Μιχάλης ανανέωσαν το ραντεβού τους για το πρώτο 10ήμερο του Μαΐου, όπου οι μαθητές της Στ? τάξης θα επισκεφθούν το Γυμνάσιο.

28/03/2017 ? Παρουσίαση των δράσεων του για τη διαχείριση των απορριμμάτων από τους μαθητές της Στ΄τάξης και της πρακτικής για ανακύκλωση μέσα στο σχολείο στον μπλε κάδο από τη Διευθύντρια του σχολείου στους μαθητές του Γυμνασίου

29-30/3/2017- Λουλούδια από μπουκάλια
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Litter less» και με αφορμή την εβδομάδα «Εικαστικής δημιουργίας και περιβαλλοντικού παιχνιδιού», που πραγματοποιείται στο σχολείο μας, οι μαθητές της Δ? και Ε? τάξης κατασκεύασαν λουλούδια από πλαστικά μπουκάλια, με τη βοήθεια της κ. Δ. Παπαδάκη και γονέων των μαθητών.

29/03/2017 ? Εβδομάδα εικαστικής δημιουργίας και περιβαλλοντικού παιχνιδιού – Περιβαλλοντικά παιχνίδια με θέμα τη διαχείριση των απορριμμάτων με τους μαθητές της Γ΄ τάξης

Η κ. Γρηγοριάδου Νατάσα, συνταξιούχος δασκάλα, η οποία διετέλεσε διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Ζυγού και για πολλά χρόνια Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στη Δ/νση Π.Ε Καβάλας, επισκέφθηκε το σχολείο μας και έπαιξε με τα παιδιά παιχνίδια για τη διαχείριση των απορριμμάτων( Υπεύθυνη δράσης κ. Παπαδοπούλου):

Α) Παιχνίδι φαντασίας σε κύκλο

Β) Κρυπτόλεξα

Γ) Τα σήματα της ανακύκλωσης

3/4/2017 ? Ανακύκλωση κεριών
Την Πέμπτη 30 Μαρτίου οι μαθητές των τμημάτων Στ1 και Στ2 με την καθοδήγηση της κας Μοσχοπούλου Αικατερίνης έφτιαξαν μπολάκια με φυτίλι και λιωμένο κερί με τελικό αποτέλεσμα κηροπήγια. Τα κεριά που χρησιμοποιήθηκαν είχαν συγκεντρωθεί μέρες νωρίτερα μετά από σχετικό κάλεσμα του σχολείου μας προς όλους τους μαθητές και γονείς τους. Η συγκεκριμένη δράση διήρκησε 1 διδακτική ώρα καθόσον η υπεύθυνη είχε έτοιμα τα λιωμένα κεριά και έγινε στο πλαίσιο του πυλώνα της επαναχρησιμοποίησης,

31/3/2017-Περιβαλλοντικά παιχνίδια
Την Παρασκευή 31/3/2017, επισκέφτηκε το σχολείο μας η Β? τάξη του γειτονικού 21ου ΔΣ με την εκπ/κό κ. Τσολακίδου Σοφία. Στην αυλή του σχολείου, αφού πρώτα έγινε γνωριμία μεταξύ των μαθητών, ο κ. Παπάζογλου Παναγιώτης (υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων) απασχόλησε δημιουργικά τα παιδιά με δραστηριότητες και παιχνίδια που είχαν σκοπό να ευαισθητοποιήσουν και να μυήσουν τους μαθητές σε θέματα ανακύκλωσης και περιβαλλοντικού χαρακτήρα.
Στη συνέχεια, οι μαθητές πέρασαν στο χώρο του γυμναστηρίου, όπου εκπρόσωποι από την εταιρία «ΕΥΚΑΛΥΨΙΣ», τους έβαλαν να ζωγραφίσουν πάνω σε μικρές πέτρες εικόνες με θεματολογία την Ανακύκλωση. Κατόπιν έπαιξαν διάφορα παιχνίδια, όπως το <<Κρυπτόλεξο της Ανακύκλωσης>>, καθώς και παιχνίδι μνήμης με ανακυκλώσιμα υλικά. Τέλος, λόγω της άρτιας συνεργασίας των παιδιών, η εταιρία δώρισε σε κάθε τάξη μια μπάλα ποδοσφαίρου.

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Litter less» που εκπονεί το σχολείο και με αφορμή την εβδομάδα «Εικαστικής δημιουργίας και περιβαλλοντικού παιχνιδιού», επισκέφτηκαν το σχολείο μας οι μαθητές της Δ? τάξης του 21ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας. Οι μαθητές έπαιξαν περιβαλλοντικά παιχνίδια με τη βοήθεια του κ. Π. Παπάζογλου.

Επίσης, με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου (2 Απριλίου), αλλά και σε συνδυασμό με την προώθηση της ιδέας επαναχρησιμοποίησης υλικού οι μαθητές των δύο σχολείων αντάλλαξαν χρησιμοποιημένα λογοτεχνικά βιβλία (από την προσωπική τους βιβλιοθήκη) που ο καθένας είχε φέρει για τον σκοπό αυτό .

divider

  • 31/3/2017- Μέρος Ζ΄ του παιχνιδιού ο «Ευχαρούλης»

Το τελευταίο «πράσινο σημείο» στο οποίο στάθηκε ο Ευχαρούλης κατά την περιήγησή του στο σχολείο μας είναι ο κάδος ανακύκλωσης αλουμινίου και ο μαθητής που πρώτος το βρήκε και το αποκάλυψε στην διευθύντρια του σχολείου είναι ο Βρακάς Χρήστος της Β? Τάξης.
Η διευθύντρια κάλεσε τον μαθητή στο βήμα και ανακοίνωσε σε όλους ότι στην αυλή του σχολείου μας, τοποθετήθηκε κάδος ανακύκλωσης αλουμινίου. Τα χρησιμοποιημένα αλουμινένια κουτιά από αναψυκτικά κ.α. δεν είναι άχρηστα. Αντίθετα, με την ανακύκλωσή τους επιτυγχάνεται :
α) η προστασία του περιβάλλοντος
β) η εξοικονόμηση ενέργειας
γ) ο περιορισμός της σπατάλης πρώτων υλών
Γνωρίζετε ότι:
Με την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται για να γίνει 1 κουτί από αλουμίνιο μπορεί:
Να ακούσετε ραδιόφωνο για 4 ώρες
Να δείτε τηλεόραση για 3 ώρες
Να ανάβει μία λάμπα 60Watt για 5 ώρες
Να λειτουργεί ένα ψυγείο για 4 ώρες
Χρίστηκε λοιπόν ο Χρήστος ενώπιον όλων των μαθητών του σχολείου «Πράσινος ιππότης» και πήρε το βραβείο του που ήταν ένα βιβλίο.