ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ

2023-2024

17- 04 – 2024   Ε΄1 – Ε΄2  Διδακτική επίσκεψη στο κέντρο  STEM EDUCATION και στο  «ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΣΚΙΑΣ»  στην Ξάνθη

 Την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Ε΄1 και  Ε΄2 πραγματοποίησαν  διδακτική επίσκεψη  στο Κέντρο STEM Education  και στο «Σπίτι της Σκιάς» στην Ξάνθη. Στο κέντρο STEM αφού χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες κατασκεύασαν, ακολουθώντας τις οδηγίες των υπευθύνων, τα δικά τους ρομπότ που στη συνέχεια τα προγραμμάτισαν ώστε να κάνουν συγκεκριμένες κινήσεις. Η ενασχόληση με τη ρομποτική   εντάσσεται στα  πλαίσια του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» και στην υποθεματική «STE(A)M-Εκπαιδευτική ρομποτική». Στο «Σπίτι της Σκιάς» είδαν  ένα διαφορετικό μουσείο με γλυπτά από άχρηστα υλικά που φωτίζονται κατάλληλα δημιουργώντας τέχνη, εμπεδώνοντας έτσι τις σχολικές γνώσεις σύμφωνα με την ενότητα των Φυσικών της Ε΄ τάξης «Φως». Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν τόσο από τα υλικά και τον  τρόπο κατασκευής των εκθεμάτων όσο και με τη χρήση του φωτός και της σκιάς στη δημιουργία του τελικού αποτελέσματος.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Καραπιπέρη Μαρία , Παπαδοπούλου Ελένη

29/03/2024 – Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΔΙ.ΠΑ.Ε.

Θερμή υποδοχή δέχτηκαν οι μαθητές και οι μαθήτριες των Δ1, Ε1 και Ε2 τάξεων από το επιστημονικό προσωπικό του τμήματος Χημείας του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε). Στο πλαίσιο του κοινού σχεδίου εργασίας των τριών τμημάτων του σχολείου «Τρισδιάστατα σχεδιάζουμε και εκτυπώνουμε μια υδροπονική γλάστρα» πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στα 4 εργαστήρια του τμήματος Χημείας.

Στο “Grid Lab” με την παρουσία του κ. Καλαθά οι μαθητές και οι μαθήτριες εξοικειώθηκαν με τη LINA, ένα ανθρωποειδές ρομποτικό σύστημα κατάλληλο για χρήση στην ειδική και γενική εκπαίδευση. Στο εργαστήριο «Πολυμερών» ο καθηγητής και αναπληρωτής Διευθυντής του τμήματος, κ. Μάλιαρης επιφύλασσε ευχάριστες εκπλήξεις, όπως τη βήμα προς βήμα παρακολούθηση της διαδικασίας τρισδιάστατης εκτύπωσης, του εξειδικευμένου εξοπλισμού και ενός 3d printed αναμνηστικού δώρου για όλους. Στο εργαστήριο «Ήφαιστος» παρακολούθησαν πειράματα εντυπωσιασμού από τους Chem Busters, μιας ομάδας φοιτητών/φοιτητριών (1.Κατερίνα Λυμπέρη, 2.Ευγενία Λαμπριανίδου, 3.Ειρήνη-Αναστασία Κατσιάνου, 4.Βαγγέλης Τσίντζιρας, 5.Δημήτρης Πλιακούρας, 6.Μακρίνα Κατσανοπούλου, 7.Σωτηρία Εγινλόγλου, 8.Ιωάννα Τσιφετάκη, 9.Ζωή Μιμίτου, 10.Χριστίνα Τσαμτζίδου) υπό τον συντονισμό της επίκουρης καθηγήτριας κ. Λαδωμένου ενώ στη συνέχεια, πραγματοποίησαν οργανωμένα πειράματα σε ομάδες. Είχαν επίσης την ευκαιρία να δουν από κοντά ηλεκτρονικά μικροσκόπια (S.E.M) και να μαντέψουν εικόνες αντικείμενων, που είχαν υποστεί μεγέθυνση, παρακινούμενοι από την κ. Κοσέλεβα.  Ολοκληρώνοντας την επίσκεψη, συμμετείχαν σα μελλοντικοί υποψήφιοι φοιτητές ή ερευνητές, με την ταυτόχρονη παρουσία των εν ενεργεία φοιτητών, στο προπτυχιακό εργαστήριο «Ανόργανης και αναλυτικής Χημείας» υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών, της επίκουρης καθηγήτριας κ. Θυσιάδου και της κ. Λαδωμένου, όπως επίσης  τεχνικού εργαστηριακού προσωπικού, της κ. Ανδρεάδου.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Καραπιπέρη Μαρία, Παπαδοπούλου Α. Ελένη, Φωστηροπούλου Ειρήνη

                                                   

12-02-2024 ως 19-02-2024 – Σχέδιο εργασίας «Ας γνωρίσουμε STEM προσωπικότητες»

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ε1 τμήματος γνώρισαν STEM προσωπικότητες και πειραματίστηκαν με τις εφευρέσεις τους. Αρχικά, συζήτησαν τι σημαίνει το ακρωνύμιο STEM, γνώρισαν συνοπτικά βιογραφικά στοιχεία του Γαλιλαίου, καθώς επίσης τη λειτουργία του θερμοσκοπίου, μίας από τις εφευρέσεις του. Αναζήτησαν βιογραφικά στοιχεία επιστημόνων, τεχνολόγων, μηχανικών ή μαθηματικών, τα οποία κατέγραψαν και παρουσίασαν στην τάξη τους. Έπειτα  έμαθαν για την περίπτωση της Γκρέις Χόπερ, μιας προσωπικότητας STEM, και τη λειτουργία του μεταφραστή/compiler της ανθρώπινης γλώσσας σε γλώσσα μηχανής. Στη συνέχεια, μετέφρασαν το ελληνικό αλφάβητο στο δυαδικό σύστημα με τουβλάκια οικοδομικού υλικού-τύπου Lego. Στο τέλος, παρουσιάστηκε η περίπτωση της Ανν Μακοσίνσκι και η λειτουργία της εφεύρεσής της, του θερμοηλεκτρικού φακού ενώ ακολούθησε η κατασκευή του δικού τους απλού φακού.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Παπαδοπούλου Α. Ελένη

 

                                                                                    

25/01/2024  Ε1, Ε2 « Διδακτική επίσκεψη στο Λύκειο Ελληνίδων»

Την Πέμπτη 25/01/2025, οι μαθητές/τριες της Ε’ τάξης πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Λύκειο Ελληνίδων Καβάλας – Κέντρο Βαλκανικής Λαογραφίας, στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Τα παιδιά μέσα από διάφορες δράσεις του Σωματείου και μια πλούσια γκάμα αυθεντικών παραδοσιακών στολών , έμαθαν για την παράδοση και τον πολιτισμό του τόπου μας.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί : Θεοτόκη Φωτεινή, Καρακασίδου Σταυρούλα

Συνοδοί εκπαιδευτικοί : Καραπιπέρη Μαρία, Παπαδοπούλου Ελένη

                                            Αθιανάς Κωνσταντίνος, Τσιρώνη Χρύσα

                                                                                                                         

23/12/2023 Ε1 «Χριστουγεννιάτικο εργαστήριο STEAM»

Την Παρασκευή 23/12/2023 οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ε1 τμήματος συμμετείχαν σε ένα ιδιαίτερο χριστουγεννιάτικο εργαστήριο STEAM, αξιοποιώντας  ποικιλία υλικών  των εικαστικών τεχνών, των φυσικών επιστημών, μια χαρτοσακούλα και τη δημιουργικότητά τους. Κλήθηκαν να κατασκευάσουν και να διακοσμήσουν ένα φωτιζόμενο σπιτάκι. Πειραματιζόμενοι/νες κατάφεραν να συνδέσουν ένα απλό ηλεκτρικό κύκλωμα που αποτελούνταν από μπαταρία νομίσματος, ταινία χαλκού και ένα φωτάκι LED για να ανταποκριθούν στην πρόκληση.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Παπαδοπούλου Ελένη

20/12/2023 Ε1 «Design thinking και μπισκοτόσπιτο»

Την Τετάρτη 20/12/2023 και την Πέμπτη 21/12/2023 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης εφάρμοσαν διαδικασίες της μηχανικής σχεδίασης για να οικοδομήσουν ένα γλυκό μπισκοτόσπιτο. Αρχικά, δημιούργησαν ένα προσχέδιο, στη συνέχεια παρουσίασαν τις ιδέες τους, έλαβαν ανατροφοδότηση σχετικά με την πρωτοτυπία και τα πιθανά εμπόδια. Ακολούθως άνοιξαν τις συσκευασίες με τα υλικά (έτοιμο γλάσο, μπισκότα, πουράκια) και ξεκίνησαν το «χτίσιμο». Δοκίμασαν να αποτυπώσουν ρεαλιστικά τα έντυπα σχέδια, συναντώντας πραγματικά εμπόδια, τα οποία αντιμετώπισαν με μερική ή ολική επιτυχία, καταστρώνοντας εναλλακτικές λύσεις. Στο τέλος, λειτούργησαν αναστοχαστικά καθώς σημείωσαν όσα, είτε κύλησαν είτε όχι βάσει αρχικού σχεδιασμού, όσες αλλαγές χρειάστηκε να κάνουν και όσα θα έκαναν διαφορετικά αν ξαναείχαν την ευκαιρία.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Καραπιπέρη Μαρία,  Παπαδοπούλου Ελένη