Συμμετοχή του σχολείου στην κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης μέσω της πλατφόρμας etwinning.

2018 – 2019

Για τη σχολική χρονιά 2018-2019, οι μαθητές των Ε1, Ε2 και Στ1 τμημάτων, με την εκπαιδευτικό των αγγλικών κα Αικατερίνη Μιχαήλ, είχαν την ευκαιρία να δουλέψουν – να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν με μαθητές σχολείων της Ευρώπης στη διαδικτυακή-εκπαιδευτική πλατφόρμα e-twinning. Μέσω αυτών των προγραμμάτων τους δόθηκε η δυνατότητα να βελτιωθούν στη χρήση της Αγγλικής γλώσσας, να γνωρίσουν άλλες χώρες καθώς και σχολεία των χωρών αυτών.

 

Πρόγραμμα 1ο : Bye bye social media welcome family life (Αντίο κοινωνικά δίκτυα – καλωσόρισες οικογενειακή ζωή)

Στο πρόγραμμα αυτό οι μαθητές της Ε’ τάξης, κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς  συνεργάστηκαν με σχολεία της Ιταλίας, Ισπανίας, Πορτογαλίας, Ρουμανίας και Τουρκίας. Σκοπός του προγράμματος ήταν να ευαισθητοποιηθούν οι οικογένειες για τη σημασία του ποιοτικού χρόνου που  πρέπει να μοιράζονται με τα παιδιά τους και να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα του εθισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ηλεκτρονικών συσκευών – παιχνιδιών. Το πρόγραμμα αυτό άρχισε τον μήνα Νοέμβριο του 2018 και  ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2019. Έγιναν συγκεκριμένες ενέργειες – δράσεις για κάθε μήνα.

Νοέμβριος 2018

Η κάθε χώρα, μέσω της πλατφόρμας e-twinning, παρουσίασε το σχολείο της.

(πατήστε)

Δεκέμβριος 2018

Σε συνεργασία με τις άλλες συμμετέχουσες στο πρόγραμμα χώρες, δημιουργήθηκε ένα κοινό ερωτηματολόγιο στα Αγγλικά. Αυτό μεταφράστηκε από τους μαθητές μας στα Ελληνικά και συμπληρώθηκε από μαθητές και γονείς. Όλες οι απαντήσεις, απ’ όλες τις χώρες (πάνω από 450) καταχωρήθηκαν σε ηλεκτρονική εφαρμογή, απ’ όπου προέκυψαν αποτελέσματα. Στις εικόνες βλέπετε κάποια από αυτά.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ιανουάριος 2019

Η κάθε χώρα ετοίμασε μικρά θεατρικά με θέμα “Εθισμός στα Κοινωνικά Δίκτυα”. Το δικό μας μικρό θεατρικό γράφτηκε από την μαθήτρια της Ε2 τάξης Χαρά Τζιούτζιου και δραματοποιήθηκε από την ίδια και τους συμμαθητές της.

Φεβρουάριος 2019

Στο πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των συμμετεχόντων χωρών, κληθήκαμε να δημιουργήσουμε ένα φυλλάδιο με θέμα “Εναλλακτικές δραστηριότητες για την οικογένεια (Γονείς και παιδιά)”. Το φυλλάδιο αυτό αναρτήθηκε στην πλατφόρμα του e-twinning, μέσω της οποίας συμμετείχαμε στο πρόγραμμα.

Μάρτιος 2019

Από τους μαθητές της κάθε χώρας ζητήθηκε να φιλοτεχνήσουν μία αφίσα εκδήλωσης μέσω της οποίας πρότειναν πρωτότυπες ιδέες για ποιοτικό οικογενειακό χρόνο μακριά από οθόνες

Απρίλιος 2019

Δημιουργήσαμε φυλλάδιο μέσω του οποίου προτείναμε στις οικογένειες εναλλακτικές δραστηριότητες για οικογενειακό δημιουργικό χρόνο και ζητήσαμε να μας προσκομίσουν φωτογραφίες για τον εμπλουτισμό της σελίδας μας στο πρόγραμμα. Το φυλλάδιο φιλοτεχνήθηκε από τον εκπαιδευτικό εικαστικών κ. Καρακίτσο Χρήστο και η σύνθεση του κειμένου στα Ελληνικά έγινε από την κα Πασχαλίδου Καλλιόπη.

Μάιος 2019

Διοργανώσαμε ημερίδα με θέμα “Λόγος – Μέσα – Όρια” σε συνεργασία με το Κέντρο Παιδιού και Εφήβου και τον καθηγητή Παιδοψυχιατρικής του ΑΧΕΠΑ Dr. Αμπατζόγλου Γρηγόριο, τον Επιστημονικό Σύλλογο Μέριμνας Παιδιού και Εφήβου, το Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας. Πέραν του Dr. Αμπατζόγλου Γρηγορίου, στην ημερίδα μίλησαν και ειδικοί επί του αντικειμένου όπως οι κυρίες Κολαρά, Σεβαστίδου και Λατίνα. Αναφέρθηκαν στην επικινδυνότητα των social media και στα όρια που πρέπει να θέτουμε σε ότι αφορά τη χρήση τους.

Ιούνιος 2019

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με ένα ποίημα – τραγούδι, δημιουργία της εκπαιδευτικού αγγλικών κυρίας Πασχαλίδου Καλλιόπης, η οποία επιμελήθηκε και την μετάφραση στα αγγλικά. Το ποίημα  εκφράζει σε λίγες γραμμές την αποξένωση στην οποία μας έχει  οδηγήσει η συχνή χρήση των κοινωνικών δικτύων.

Να σου μιλήσω, δεν έχεις αυτιά

Είσαι κοντά μου, μα τόσο μακριά.

Ότι σε νοιάζει στο χέρι κρατάς

Πως είμαι γιός σου πάντα ξεχνάς.

 

 

Μηνύματα γράφεις, βλέπεις ΤV.

Είναι το στόμα σου δίχως φωνή.

Παιχνίδια έχω τόσα πολλά

Κανέναν δεν έχω να παίξω με αυτά.

 

 

Μόνος πηγαίνω σε μια γωνιά

Του δωματίου, δίχως μιλιά.

Έχε στον νου σου η ζωή πως περνά

Καλά τα εργαλεία, μα δίχως καρδιά.

 

 

Όταν γεράσεις και είμαι μακριά

Δεν θα’ χεις χρόνο ν’ αλλάξεις πολλά.

Ήθελα μόνο μια αγκαλιά

Γλυκό φιλί απ’ την καρδιά.

 

 

Τι κι αν είχα παιχνίδια πολλά.

Αυτό που θυμάμαι, είναι μοναξιά.

I want to speak, you never hear

You are away, although you’re here.

What only matters is in your hand

You have forgotten you have a son.

 

 

You text e-mails, you watch TV

Your sound of voice is lost indeed.

You buy me toys but I don’t care

I am alone and sent out there.

 

 

My room alone, where I must sit

You want me silent, not really exist.

Think it again, life is fast

Gadgets are nice but they can’t love.

 

 

When you’re old and I’m gone

It will be late undo the wrong.

Cause all I wanted, was a big hug

A tender kiss from deep your heart.

 

 

No matter how many I had things

What I remember is a lonely kid.

 

 

 

Οκτώβριος 2019

Στο σχολείο μας για το συγκεκριμένο πρόγραμμα απονεμήθηκε η Εθνική Ετικέτα Ποιότητας (National Quality Label) η οποία συνοδεύει για πάντα το σχολείο στην πλατφόρμα e-twinning και είναι κάτι που λίγα προγράμματα καταφέρνουν να αποκτήσουν. Βραβεύτηκαν επίσης η εκπαιδευτικός των Αγγλικών κα Μιχαήλ Αικατερίνη και οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.

ΕΘΝΙΚΗ ΕΤΙΚΕΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

H Εθνική Ετικέτα Ποιότητας απονέμεται στα έργα eTwinning που κατάφεραν να φτάσουν σε υψηλό επίπεδο ποιότητας πληρώντας μια σειρά από κριτήρια που έχουν τεθεί από την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Εθνικές Υπηρεσίες Υποστήριξης της δράσης. Η ετικέτα ποιότητας είναι η απτή αναγνώριση στους εκπαιδευτικούς, μαθητές και τα σχολεία για το υψηλό επίπεδο των eTwinning δραστηριοτήτων τους. Στους μαθητές, προσφέρει μία ενίσχυση στην προσπάθειά τους, και στο σχολείο γενικότερα, μία δημόσια επιβεβαίωση της δέσμευσής του για την ποιότητα και την ειλικρίνεια σε μία Ευρωπαϊκή συνεργασία.

 

Προκειμένου η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης να χορηγήσει την Ετικέτα Ποιότητας σε ένα έργο πρέπει να πληρούνται 5 προϋποθέσεις. Οι προϋποθέσεις είναι οι εξής:

  1. Το έργο πρέπει να έχει κοινούς στόχους και σχέδιο.
  2. Πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ή να βρίσκεται στο τελευταίο στάδιό του.
  3. Ο εκπαιδευτικός, που υποβάλλει την αίτηση, πρέπει να έχει συνεισφέρει σημαντικά στο έργο.
  4. Πρέπει να εμφανίζεται ένας ορισμένος βαθμός συνεργασίας.
  5. Τα αποτελέσματα του έργου πρέπει να είναι εμφανή. 

Πρόγραμμα 2ο : Travelling Puppet (Η κούκλα που ταξιδεύει)

Οι μαθητές του Στ1 συνεργάστηκαν με σχολεία της Σλοβενίας, Πολωνίας, Ιταλίας και Γερμανίας. Η διάρκεια του προγράμματος ήταν από τον Νοέμβριο 2018 μέχρι και το Μάιο 2019. Η LUCY είναι μία κούκλα η οποία ξεκινώντας από τη Σλοβενία, περιήλθε σε όλες τις συμμετέχουσες χώρες. Σκοπός του ταξιδιού της ήταν να γνωρίσει και να μεταφέρει τις διαφορετικές κουλτούρες (αξιοθέατα, παραδοσιακές στολές, φαγητά και νοοτροπίες των κατοίκων κάθε περιοχής). Το πρόγραμμα πέρα από την απλή γνωριμία με τα σχολεία των άλλων χωρών, περιελάμβανε ανταλλαγή Χριστουγεννιάτικων καρτών και ευχών καθώς και αλληλογραφία μεταξύ των μαθητών στην αγγλική γλώσσα.

Νοέμβριος 2018

Κάθε σχολείο ετοίμασε μία παρουσίαση σχετικά με την χώρα του, την πόλη του και το σχολείο του. Τα κείμενα συντάχθηκαν από τους ίδιους τους μαθητές.

(πατήστε)

Δεκέμβριος 2018

Οι μαθητές ετοίμασαν πανέμορφες Χριστουγεννιάτικες κάρτες και τις έστειλαν στους συμμαθητές τους των άλλων χωρών.

Επίσης με την βοήθεια του δασκάλου των Εικαστικών κ. Χρήστου Καρακίτσου, φιλοτεχνήθηκαν 4 κάρτες, μία για κάθε συμμετέχουσα χώρα.

Λίγες μέρες πριν κλείσει το σχολείο για τις διακοπές των Χριστουγέννων, παραλάβαμε τις κάρτες των άλλων χωρών και τις μοιράσαμε στους μαθητές.

Ιανουάριος – Απρίλιος 2019

Οι μαθητές του Στ1 τμήματος έστειλαν και έλαβαν γράμματα από μαθητές άλλων χωρών. Η επιτυχία της αλληλογραφίας είχε πολύ θετικό αντίκτυπο και έτσι αποφασίσαμε να την επαναλάβουμε. Μερικοί από τους μαθητές, μετά και από την έγκριση των γονέων τους, αντάλλαξαν διευθύνσεις προκειμένου να μπορέσουν να συνεχίσουν την αλληλογραφία – επικοινωνία.

Μάιος 2019

Μετά από την περιήγησή της στις άλλες χώρες, η Lucy επισκέφθηκε το σχολείο μας και την πόλη μας. Φωτογραφήθηκε με τους μαθητές στο χώρο του σχολείου καθώς και σε πολλά από τα αξιοθέατα της πόλης. Οι φωτογραφίες αυτές αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του e-twinning όπως έκαναν και οι υπόλοιπες χώρες. Το όλο εγχείρημα αγκαλιάστηκε με ενθουσιασμό από τους μαθητές και τους άφησε μια γλυκιά ανάμνηση από το Δημοτικό σχολείο.

2019 – 2020

Πρόγραμμα 1ο:Click safe, surf smart, be aware of what you share!” “Κάντε κλικ με ασφάλεια, σερφάρετε έξυπνα και προσέχετε τι μοιράζεστε στο διαδίκτυο”

Για τη σχολική χρονιά 2019-2020, οι μαθητές των Ε1 και Ε2 τμημάτων, με την εκπαιδευτικό των αγγλικών κα Αικατερίνη Μιχαήλ, είχαν την ευκαιρία να δουλέψουν ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα με συγκεκριμένα σχολεία της Πολωνίας, της Ιταλίας, της Πορτογαλίας, της Κροατίας και της Τουρκίας Το πρόγραμμα είχε τον τίτλο: “Click safe, surf smart, be aware of what you share” και μέσα από διάφορες δραστηριότητες, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τους κινδύνους του διαδικτύου καθώς και για την λογική χρήση και την ασφάλεια του. Μέσω αυτού του προγράμματος τους δόθηκε η δυνατότητα να βελτιωθούν στη χρήση της Αγγλικής γλώσσας, να γνωρίσουν άλλες χώρες καθώς και σχολεία των χωρών αυτών, να παρουσιάσουν τη χώρα, την πόλη και το σχολείο τους, να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια, να δημιουργήσουν αφίσες και σλόγκαν καθώς και  ηλεκτρονικό βιβλίο με τις εργασίες τους. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν να εγκριθεί το πρόγραμμα για Εrasmus+  την επόμενη σχολική χρονιά.

Η χρονική διάρκεια του προγράμματος ήταν από τον Νοέμβριο 2019 μέχρι και το Μάιο 2020 όμως οι δραστηριότητες σταμάτησαν το Φεβρουάριο του 2020 γιατί σε όλες τις εμπλεκόμενες στο πρόγραμμα χώρες τα σχολεία έκλεισαν τις πόρτες τους και οι μαθητές συνέχισαν τα μαθήματα διαδικτυακά λόγω του Covid-19. Ο στόχος όμως επιτεύχθηκε και το πρόγραμμα εγκρίθηκε για Erasmus+ για τα επόμενα δύο χρόνια (Σεπτέμβριος 2020 – Αύγουστος 2022).

Νοέμβριος 2019

Σαν πρώτη δραστηριότητα του προγράμματος, οι μαθητές της Ε’ τάξης, κλήθηκαν να παρουσιάσουν το σχολείο τους, την πόλη τους και φυσικά τον εαυτό τους στους μαθητές των άλλων συνεργαζόμενων σχολείων. Στο twinspace της πλατφόρμας e-twinning (όπου ο κάθε μαθητής είχε πρόσβαση με τον προσωπικό του κωδικό) έγραψαν λίγα λόγια για τους εαυτούς τους.

Δεκέμβριος 2019

Οι μαθητές ετοίμασαν πανέμορφες Χριστουγεννιάτικες κάρτες και τις έστειλαν στους συμμαθητές τους των άλλων χωρών.

Σε συνεργασία με τις άλλες συμμετέχουσες στο πρόγραμμα χώρες, δημιουργήθηκε ένα κοινό ερωτηματολόγιο στα Αγγλικά με ερωτήσεις που πρότειναν οι ίδιοι οι μαθητές στο forum του e-twinning twinspace. Στη συνέχεια το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε από όλους τους μαθητές των χωρών σε μία κοινή πλατφόρμα.

 

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ(πατήστε)

Όλες οι απαντήσεις, απ’ όλες τις χώρες (πάνω από 450) καταχωρήθηκαν σε ηλεκτρονική εφαρμογή, απ’ όπου προέκυψαν αποτελέσματα. Στις εικόνες βλέπετε κάποια από αυτά.

Η επόμενη δραστηριότητα για τον Ιανουάριο ήταν η δημιουργία ενός ταμπλό με τις δραστηριότητες του προγράμματος. Οι πίνακες της κάθε χώρας τέθηκαν σε ψηφοφορία για μια εβδομάδα. Οι μαθητές όλων των χωρών ψήφησαν την επιλογή τους φέρνοντας το ταμπλό της χώρας μας στην πρώτη θέση.

(πατήστε)

Ιανουάριος 2020

Μια από τις πρώτες εργασίες στην οποία οι μαθητές συμμετείχαν, ήταν ο διαγωνισμός λογότυπου (Logo contest). Όπως όλα τα projects (έργα) του Προγράμματος, έτσι και το δικό μας έπρεπε να αποκτήσει το λογότυπό του. Για το σκοπό αυτό προκηρύχτηκε διαγωνισμός μεταξύ των παιδιών των σχολείων που συμμετείχαν  στο πρόγραμμα. Οι μαθητές σκέφτηκαν ‘διαφορετικά’, εργάστηκαν μόνοι τους ή σε ομάδες και ετοίμασαν ζωγραφιές για να επιλεγεί το logo για το πρόγραμμα. Το logo που επιλέξαμε να εκπροσωπήσει το σχολείο μας ήταν δημιουργία των μαθητών του Ε1 τμήματος : Παυλίδη Πλάτωνα και Χατζηεμμανουήλ Χάρη.

Στη συνέχεια, οι μαθητές όλων των χωρών ψήφισαν σε κοινή πλατφόρμα και το λογότυπο που επιλέχθηκε για το πρόγραμμα ήταν της Ιταλίας.

(πατήστε)

 

Φεβρουάριος 2020

Αυτός ο μήνας ήταν αφιερωμένος στην ενημέρωση για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, καθώς στις 11 Φεβρουαρίου ήταν η Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς  Διαδικτύου 2020 (Internet Safety Day). Οι μαθητές όλων των χωρών ενημερώθηκαν για τους κινδύνους του διαδικτύου, δημιούργησαν αφίσες και ετοίμασαν βίντεο που ανήρτησαν στο site του e-twinning. Στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές των Ε1 και Ε2 τμημάτων παρακολούθησαν video για τους κινδύνους του διαδικτύου και τους τρόπους προστασίας, στη συνέχεια έγραψαν (στα ελληνικά και στα αγγλικά) τους βασικούς κανόνες για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο (Internet Safety Rules), απάντησαν σε quizzes και ετοίμασαν video στα αγγλικά με τους βασικούς κανόνες. Στο τέλος δημιούργησαν αφίσες, έγραψαν και ζωγράφισαν σλόγκαν με τους βασικούς κανόνες προστασίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα οποία γνωστοποίησαν στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου αναρτώντας τα στους πίνακες ανακοινώσεων.

 

 

 

 

 

 

Και κάπου εδώ το πρόγραμμα σταμάτησε απότομα, οι υπόλοιπες δραστηριότητες δεν πραγματοποιήθηκαν γιατί τα σχολεία λόγω της πρωτόγνωρης επιδημίας του Covid19 σταμάτησαν την δια ζώσης διδασκαλία. Όμως ο στόχος του προγράμματος επιτεύχθηκε και έτσι το πρόγραμμα εγκρίθηκε για το Erasmus+ για τα δύο επόμενα χρόνια 2020 – 2022.

Πρόγραμμα 2ο: “Lets talk about our lives” (Ας μιλήσουμε για τις ζωές μας)

Για τη σχολική χρονιά 2019-2020, οι μαθητές του Δ1 τμήματος, με την εκπαιδευτικό των αγγλικών κα Αικατερίνη Μιχαήλ, είχαν την ευκαιρία να δουλέψουν ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα με συγκεκριμένα σχολεία της Ισπανίας, Τσεχίας, Σλοβακίας, Πολωνίας και Τουρκίας. Ο τίτλος του προγράμματος ήταν:Lets talk about our livesκαι ο κύριος στόχος του ήταν να επικοινωνήσουν με μαθητές άλλων χωρών, χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα σαν εργαλείο για να ανταλλάξουν πληροφορίες για τη ζωή τους και γενικά για την κουλτούρα τους.

Η χρονική διάρκειά του προγράμματος ήταν από τον Νοέμβριο 2019 μέχρι και το Μάιο 2020 όμως οι δραστηριότητες σταμάτησαν το Φεβρουάριο του 2020 γιατί σε όλες τις εμπλεκόμενες στο πρόγραμμα χώρες τα σχολεία έκλεισαν τις πόρτες τους και οι μαθητές συνέχισαν τα μαθήματα διαδικτυακά λόγω του Covid-19. Συνεχίστηκαν όμως τον Ιούνιο αμέσως μόλις επέστρεψαν οι μαθητές στις  τάξεις με την τελική αξιολόγηση του προγράμματος.

Νοέμβριος 2019

Η πρώτη εργασία στην οποία οι μαθητές συμμετείχαν, ήταν ο διαγωνισμός λογότυπου (Logo contest). Όπως όλα τα projects(έργα) του Προγράμματος έτσι και το δικό μας έπρεπε να αποκτήσει το λογότυπό του. Για το σκοπό αυτό προκηρύχτηκε διαγωνισμός μεταξύ των παιδιών των σχολείων που συμμετείχαν  στο πρόγραμμα. Οι μαθητές σκέφτηκαν ‘διαφορετικά’, εργάστηκαν μόνοι τους ή σε ομάδες και ετοίμασαν ζωγραφιές για να επιλεγεί το logo για το πρόγραμμα. Το logo που επιλέξαμε να εκπροσωπήσει το σχολείο μας ήταν δημιουργία της μαθήτριας Μαγδαληνής Μπρούσα.

Οι μαθητές μας ψήφισαν το logo της χώρας που τους άρεσε και τα αποτελέσματα ανέδειξαν την Πολωνία νικήτρια.

Δεκέμβριος 2019

Η δραστηριότητα για το μήνα ήταν η δημιουργία ενός κοινού Description book ενός βιβλίου με τις περιγραφές των μαθητών (μάτια, μαλλιά, ρούχα και χαρακτήρα) που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Δεν έπρεπε όμως ο κάθε μαθητής να περιγράψει τον εαυτό του, αλλά ένα μαθητή από άλλη χώρα. Λάβαμε φωτογραφίες παιδιών και τυχαία ο κάθε μαθητής μας περιέγραψε κάποιον. Αντίστοιχα, οι φωτογραφίες των μαθητών μας στάλθηκαν στις άλλες χώρες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και ακολούθησε η περιγραφή τους. Το τελικό αποτέλεσμα της δραστηριότητας ήταν η δημιουργία του κοινού Description book:

(πατήστε)

Ιανουάριος 2020

Με τον ίδιο τρόπο της ανταλλαγής και της περιγραφής μεταξύ των μαθητών των χωρών του προγράμματος, έγινε και η δραστηριότητα αυτού του μήνα. Για τον Ιανουάριο δημιουργήθηκαν menu με τα αγαπημένα φαγητά των παιδιών. Οι μαθητές μας επιμελήθηκαν (ζωγράφισαν ή έφτιαξαν ηλεκτρονικά) ένα πλήρες μενού με πρωινό, κυρίως πιάτο και επιδόρπιο για τους μαθητές μιας από τις συμμετέχουσες χώρες, που στη συνέχεια αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του e-twinning. Αντίστοιχα, βέβαια, οι προτιμήσεις των δικών μας μαθητών μετατράπηκαν σε πλήρες μενού. Ήταν ένας πολύ εποικοδομητικός τρόπος για να εντρυφήσουν τα παιδιά στις κουλτούρες των άλλων λαών βλέποντας τις καθημερινές προτιμήσεις του φαγητού. Ακολουθούν ενδεικτικά παραδείγματα από μενού που δημιουργήθηκαν για κάποιους από τους μαθητές μας:

 

 

 

 

 

 

Φεβρουάριος 2020

Σειρά είχαν τώρα οι περιγραφές των σπιτιών. Έτσι οι μαθητές ζωγράφισαν, περιέγραψαν με λίγα λόγια τα σπίτια τους και στη συνέχεια ανέβασαν τις εργασίες τους στην ιστοσελίδα του προγράμματος στο e-twinning. Αυτή η δραστηριότητα τους έδωσε μία ακόμη αφορμή να χρησιμοποιήσουν την αγγλική γλώσσα για να εκφραστούν στις περιγραφές τους, να κατανοήσουν τα κείμενα των άλλων μαθητών καθώς και να ενημερωθούν για τις κουλτούρες των άλλων χωρών. Ακολουθούν παραδείγματα από εργασίες μαθητών από διάφορες χώρες:

Houses from Spain

Houses from Slovakia

Houses from Greece

 

Ιούνιος 2020

Με την επιστροφή τους οι μαθητές στην τάξη μετά από διακοπή τριών μηνών λόγω Covid 19, κλήθηκαν να αξιολογήσουν το πρόγραμμα. Συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο αξιολογώντας το πρόγραμμα συνολικά καθώς επίσης την εμπειρία της επικοινωνίας τους με μαθητές άλλων χωρών και βέβαια δήλωσαν την προτίμησή τους για τις δραστηριότητες του project. Όλες οι απαντήσεις, απ’ όλες τις χώρες καταχωρήθηκαν σε ηλεκτρονική εφαρμογή, απ’ όπου προέκυψαν αποτελέσματα. Στις εικόνες βλέπετε κάποια από αυτά:

 

 

 

Αυτό που αποτυπώθηκε και στα διαγράμματα ήταν ότι τα παιδιά αξιολόγησαν ως πολύ θετική την εμπειρία της επικοινωνίας και συνεργασίας με μαθητές άλλων χωρών και εύχονταν οι παγκόσμιες συνθήκες να ήταν καλύτερες. Δούλεψαν όλα με πολύ μεράκι και όρεξη δημιουργώντας εξαιρετικές εργασίες.

 

Εύγε παιδιά!!!!!!!!!!!!