«Μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης ΚΑ1»

Το σχολείο μας συμμετείχε με επιτυχία στο πρόγραμμα Erasmus+ «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση», που είχε ως στόχο την ενίσχυση της διδασκαλίας και της μάθησης μέσω της ενσωμάτωσης ψηφιακών εργαλείων και καινοτόμων τεχνολογιών στην τάξη. Αγκάλιασε τις σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές και ενίσχυσε τη δέσμευσή του στον ψηφιακό γραμματισμό και τη δια βίου μάθηση. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος  έγιναν τρεις κινητικότητες στο Παρίσι , τη Λισαβόνα και τη Βαλένθια και σε κάθε μία πήραν μέρος τέσσερις εκπαιδευτικοί.

ICT in the classroom – ΤΠΕ στην εκπαίδευση

1)“New Technologies and Future Classrooms: Educational Apps, Blended Learning and Flipped Learning“«Νέες Τεχνολογίες και Μελλοντικές Τάξεις: Εκπαιδευτικές Εφαρμογές, Μικτή Μάθηση και Ανεστραμμένη Μάθηση»

Το Παρίσι, γνωστό και ως η “Πόλη του Φωτός”, αποτελεί πολιτιστικό, καλλιτεχνικό και ιστορικό κέντρο της Ευρώπης. Φημίζεται για τα εντυπωσιακά μνημεία του, για την υψηλή γαστρονομία, τη μόδα και τη ρομαντική του ατμόσφαιρα. Σ’ αυτήν ακριβώς την πόλη ταξίδεψε μία ομάδα τεσσάρων εκπαιδευτικών του σχολείου μας, στο πλαίσιο της ατομικής κινητικότητας- εκπαίδευσης προσωπικού του προγράμματος Erasmus+ σε συνεργασία με το Ίδρυμα Κοινωνικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).

Ειδικότερα, η διευθύντρια, Παπαδοπούλου Ελένη, και οι εκπαιδευτικοί Πασχαλίδου Καλλιόπη (Αγγλικών), Μιχαήλ Αικατερίνη (Αγγλικών)) κι η Καραπιπέρη Μαρία (Δασκάλα) μετέβησαν στο Παρίσι για μία εβδομάδα, από τις 29 Απριλίου – 3 Μαΐου 2024, προκειμένου να συμμετάσχουν σε επιμορφωτικό πρόγραμμα κατάρτισης προσωπικού Erasmus+, Δράση ΚΑ1 με τίτλο: «Νέες Τεχνολογίες και Μελλοντικές Τάξεις: Εκπαιδευτικές Εφαρμογές, Μικτή Μάθηση και Ανεστραμμένη Μάθηση» και πάροχο των  σεμιναρίων τον οργανισμό «ITEACH  ITL INSTITUTE» (Ευρωπαϊκό φορέα παροχής μαθημάτων κατάρτισης εκπαιδευτικών).

Στόχοι του προγράμματος ήταν οι εκπαιδευτικοί:

  • Να βελτιωθούν σε επίπεδο βασικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων πληροφορικής
  • Να εξοικειωθούν με το σχεδιασμό μελλοντικής τάξης
  • Να εξοικειωθούν με εφαρμογές/πλατφόρμες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο σχολείο για να ενισχύσουν τα κίνητρα των μαθητών
  • Να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν το Kahoot και το Socrative και να εφαρμόζουν κουίζ στην τάξη
  • Να γνωρίσουν τη μικτή και ανεστραμμένη τάξη

Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ομαδικές κι ατομικές εργασίες, αλληλεπιδρώντας με συναδέλφους/ισσες από διάφορα μέρη της Ευρώπης, από διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, ανταλλάσσοντας προσωπικές εμπειρίες και μεταγγίζοντας ενδιαφέρουσες ιδέες.

                                             

Ακολουθούν η παρουσίαση του προγράμματος και το δελτίο τύπου:

ΠΑΡΙΣΙ

Δελτίο τύπου

 

2) Digital Tools for Collaboration, Communication, Creativity and Critical Thinking (4Cs).«Ψηφιακά εργαλεία για τη συνεργασία, την επικοινωνία, τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη»

Η Λισαβόνα που βρίσκεται στις όχθες του ποταμού Τάγου, κοντά στον Ατλαντικό Ωκεανό, θεωρείται μία από τις παλαιότερες πόλεις της Δυτικής Ευρώπης και σημαντικό λιμάνι κατά την Εποχή των Ανακαλύψεων. Είναι γνωστή για τη μουσική φάντο (fado), τη γαστρονομία, την πολύχρωμη αρχιτεκτονική και τις παραδοσιακές πορτογαλικές κεραμικές (azulejos). Παραμένει μια ζωντανή και πολυπολιτισμική πόλη, με πανεπιστήμια, μοντέρνες συνοικίες, πολιτιστικά φεστιβάλ και ισχυρή τεχνολογική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.

Στη Λισαβόνα ταξίδεψαν τέσσερις εκπαιδευτικοί του σχολείου, ειδικότερα, η διευθύντρια, Παπαδοπούλου Ελένη, και οι εκπαιδευτικοί Πασχαλίδου Καλλιόπη (Αγγλικών), Μιχαήλ Αικατερίνη (Αγγλικών)) Τσιρώνη Χρυσούλα (Δασκάλα) για μία εβδομάδα, από τις 1 – 6 Ιουλίου 2024, προκειμένου να συμμετάσχουν σε επιμορφωτικό πρόγραμμα κατάρτισης προσωπικού Erasmus+, Δράση ΚΑ1 με τίτλο: «Ψηφιακά εργαλεία για τη συνεργασία, την επικοινωνία, τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη» και πάροχο των  σεμιναρίων τον οργανισμό ««EUROPASS –Teacher Academy»» (Ευρωπαϊκό φορέα παροχής μαθημάτων κατάρτισης εκπαιδευτικών).

Στόχοι του προγράμματος ήταν οι εκπαιδευτικοί να:

  • Αξιοποιήσουν στο έπακρο τις σημερινές ευκαιρίες για εκπαίδευση μαθητών.
  • Εξερευνήσουν και να εφαρμόσουν στρατηγικές του 21ου αιώνα για την εισαγωγή των 4Cs στη διδακτική πρακτική τους.
  • Σχεδιάσουν δραστηριότητες για την ενίσχυση των 4Cs των μαθητών με την υποστήριξη ψηφιακών εργαλείων.
  • Ενθαρρύνουν τις διαδικασίες δημιουργικής και κριτικής σκέψης των μαθητών.
  • Διευκολύνουν τη συμμετοχή των μαθητών μέσω της χρήσης πλατφορμών και εφαρμογών.
  • Απολαύσουν πιο αποτελεσματικές ικανότητες και τεχνικές επικοινωνίας.

Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε ομαδικές κι ατομικές εργασίες, γνώρισαν διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, ανταλλάσσοντας προσωπικές εμπειρίες και ιδέες.

                                                                                       

Ακολουθούν η παρουσίαση και το δελτίο τύπου:

ΛΙΣΑΒΟΝΑ

Δελτίο τύπου

3) Transforming Education: Integrating AI, AR, VR and 3D Printing for Effective Learning.«Αλλάζουμε την εκπαίδευση: Ενσωματώνουμε AI, AR,VR και τρισδιάστατη εκτύπωση για αποτελεσματική μάθηση»

Η Βαλένθια, μια από τις πιο σημαντικές και δημοφιλείς πόλεις της Ισπανίας, βρίσκεται στην ανατολική ακτή της, στις όχθες της Μεσογείου. Είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, μετά τη Μαδρίτη και τη Βαρκελώνη, και συνδυάζει σύγχρονα και παραδοσιακά στοιχεία. Η πλούσια ιστορία της ξεκινάει από τη ρωμαϊκή εποχή. γεγονός που αποτυπώνεται στα αρχιτεκτονικά της μνημεία και την πολιτιστική της κληρονομιά. Η Βαλένθια βέβαια είναι επίσης διάσημη για τη σύγχρονη αρχιτεκτονική της, ιδιαίτερα με το Κέντρο Τεχνών και Επιστημών (Ciudad de las Artes y las Ciencias), που σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Σαντιάγκο Καλατράβα και περιλαμβάνει μουσεία, ένα ενυδρείο, και την Όπερα και φυσικά για τη γαστρονομία της αφού θεωρείται η γενέτειρα της παγκοσμίως γνωστής παέγιας

Στη Βαλένθια το σχολείο εκπροσώπησαν οι εκπαιδευτικοί: Καρβουνίδου Ελευθερία, Παπαδοπούλου Α. Ελένη, Τσιρώνη Χρυσούλα και Χουλίδης Κυριάκος, από τις 15 -20 Ιουλίου 2024 σε επιμορφωτικό πρόγραμμα κατάρτισης προσωπικού Erasmus+, δράση ΚΑ1, με στόχο την εκπαίδευση σε τεχνολογίες αιχμής, όπως η τρισδιάστατη σχεδίαση (3Dprinting), η τεχνητή νοημοσύνη (AI), η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα (VR, AR).Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να παρακολουθήσουν πλήθος παρουσιάσεων, αλλά να συμμετάσχουν σε βιωματικά εργαστήρια πρακτικής εφαρμογής που οργανώθηκαν από τον Φορέα «Europass Teachers Academy».

Το μάθημα βοήθησε τους συμμετέχοντες να:

  • Εκμεταλλεύονται τα εργαλεία AI (Τεχνητή Νοημοσύνη) στις τάξεις τους.
  • Ξεχωρίσουν τις τεχνολογίες AR και VR και να τις χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά για να δημιουργήσουν ελκυστικά σχέδια μαθημάτων.
  • Χρησιμοποιήσουν εργαλεία AR για να συνδέσουν την πραγματική ζωή με περιεχόμενο που δημιουργείται από υπολογιστή.
  • Αποκτήσουν οφέλη από τα εργαλεία VR για να απεικονίσουν μέρη, ζωντανά πράγματα, ζωή στο παρελθόν κ.λπ.
  • Αναγνωρίσουν τους τρισδιάστατους εκτυπωτές και τον τρόπο λειτουργίας τους.
  • Εξοικειωθούν με τους ιστότοπους του 3D Modeling και να δοκιμάσουν τη  δημιουργία  ενός τρισδιάστατου αντικειμένου.
  • Δημιουργήσουν έργα, δραστηριότητες και μαθήματα εμπλουτισμένα με 3D Modeling και Printing.

                                                                                

Ακολουθούν η παρουσίαση και το δελτίο τύπου:

ΒΑΛΕΝΘΙΑ

Δελτίο τύπου

Διάχυση ιδεών και παρουσίαση των αποτελεσμάτων του προγράμματος  Erasmus+

Στο πλαίσιο της διάχυσης του Ευρωπαϊκού προγράμματος βραχυπρόθεσμης κινητικότητας προσωπικού στη σχολική κοινότητα Erasmus+ έγιναν οι ακόλουθες δράσεις:

  • Τη Δευτέρα 24/03 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική δράση για τη διάχυση και παρουσίαση των αποτελεσμάτων του Ευρωπαϊκού προγράμματος βραχυπρόθεσμης κινητικότητας προσωπικού στη σχολική εκπαίδευση Erasmus+ ΚΑ1 που υλοποιήσαμε κατά το σχολικό έτος 2023-24, με θέμα «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση».Η δράση απευθυνόταν στους εκπαιδευτικούς του σχολείου καθώς και στο Σύλλογο Γονέων.

  • Τη Δευτέρα 31/03 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική δράση για τη διάχυση και παρουσίαση των αποτελεσμάτων του Ευρωπαϊκού προγράμματος που υλοποιήσαμε κατά το σχολικό έτος 2023-24, με θέμα «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» Η δράση απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς από όμορα και άλλα σχολεία. Στην επιμορφωτική δράση προσκλήθηκαν η Επόπτρια Εκπ/σης, η Δ/ντρια Εκπ/σης ΠΕ Καβάλας καθώς και ο Σύμβουλος Εκπ/σης της 3ης Εκπ/κης Περιφέρειας

Οι παρουσιάσεις  περιλάμβαναν βιωματικές δραστηριότητες, δίνοντας στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις μεθόδους και τα εργαλεία που εφαρμόστηκαν κατά την υλοποίηση του προγράμματος. Παράλληλα, μέσα από εισηγήσεις παρουσιάστηκαν οι εμπειρίες των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, τα οφέλη της κινητικότητας, καθώς και καλές πρακτικές που μπορούν να αξιοποιηθούν στη σχολική τάξη.

Στόχος των  δράσεων ήταν  να μεταφερθούν  με έναν δυναμικό και διαδραστικό τρόπο οι νέες γνώσεις και δεξιότητες που αποκτήθηκαν, συμβάλλοντας έτσι στην ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω των ΤΠΕ.

Υπεύθυνοι επιμόρφωσης: Καραπιπέρη Μαρία ,  Καρβουνίδου Ελευθερία, , Μιχαήλ Αικατερίνη, Παπαδοπούλου Ελένη, Τσιρώνη Χρυσούλα, Χουλίδης Κυριάκος

Ακολουθούν το πρόγραμμα, η αφίσα της δράσης καθώς και μία από τις παρουσιάσεις που αφορά το Google classroom:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ

ΑΦΙΣΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Google classroom

  • Εισήγηση της Παπαδοπούλου A. Ελένης,( Υπ. Διδακτορισσα, Τμήμα Φυσικής,Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης) – εκπαιδευτικού του σχολείου με συμμετοχή στο συγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+, στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Επιστημών μέσω Σύγχρονων Τεχνολογιών,που πραγματοποιήθηκε από τις 4 – 6 Απριλίου 2025. Σκοπός του συνεδρίου ήταν η παρουσίαση σύγχρονων προσεγγίσεων στην εκπαιδευτική πράξη καθώς επίσης και η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε θέματα διδακτικής και αξιοποίησης των τεχνολογιών της πληροφορικής και των επικοινωνιών ως μέσο ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ο τίτλος της εισήγησης της συναδέλφου μας ήταν:«Ευρωπαϊκή Συνεργασία στην Εκπαίδευση: Μια Εξέταση των Οφελών και των Προκλήσεων του Erasmus» και σε αυτήν παρουσιάστηκαν  οι απόψεις των εκπαιδευτικών του 24ου Δ.Σ.Καβάλας κατόπιν συμμετοχής τους σε προγράμματα Erasmus, όπως συγκεντρώθηκαν μέσω ανώνυμου ερωτηματολογίου που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας. Ειδικότερα, οι άξονες των ερωτήσεων του ερωτηματολογίου ήταν:

Ερωτήσεις σχετικά με τη συμμετοχή σε Erasmus
Αποτίμηση της εμπειρίας συμμετοχής
Ερωτήσεις σχετικά με τα κεκτημένα του Erasmus
Συστάσεις και πρόθεση μελλοντικής συμμετοχής

 

Ακολουθούν: ο σύνδεσμος του ερωτηματολογίου

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdSTftoBlqZY3f_oXFCraER-vHhU791APhzibHMc5nFFCA9Zw/viewform?usp=header

το πρωτόκολλο της συνέντευξης:

πρωτοκολλο συνεντευξης

η παρουσίαση στο συνέδριο:

παρουσίαση

φωτογραφικό υλικό από την εισήγηση: